عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

به کارگیری ۳۰ درصد ظرفیت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران برای کرونا/ پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند


تا کنون ۳۰ درصد ظرفیت سیستم پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران برای رسیدگی به بیماران کرونایی به کار گرفته شده اند، اما پیش بینی می شود در روزهای آتی تعداد پرستاران درگیر با این ماجرا از مرز ۳ هزار نفر هم بگذرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر بهروز قنبری اظهار کرد: تا کنون نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ پرستار مشغول رسیدگی به وضعیت افراد مشکوک و یا مبتلا به کرونا هستند و این یعنی حدود  ۳۰ درصد ظرفیت سیستم پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران.
سرپرست مدیریت پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با روند افزایشی مبتلایان به کرونا پیش بینی می شود در روزهای آتی تعداد پرستاران درگیر با این ماجرا از مرز ۳ هزار نفر هم بگذرد.
وی با بیان اینکه خط مقدم مراقبت از بیماران، پرستاران هستند، گفت: با وجود همه مشکلات و سختی های که پرستاران برای رسیدگی به بیماران کرونایی متحمل می شوند، همگی با جدیدت و فداکاری کار را ادامه می دهند و داوطلبانه مرخصی های خود را لغو کرده اند.
وی با تایید خبر ابتلا برخی از پرستاران به کرونا، ادامه داد: این پرستاران با تشخیص سریع در منزل قرنظینه شده اند و وضعیت آنها و خانواده شان پیگیری می شود.
دکتر قنبری با بیان اینکه پرستاران تمام تلاش خود را برای حفظ روحیه بیماران انجام می دهند، تاکید کرد: روحیه خوب پرستاران در روند درمان بیماران کمک بسزایی دارد و متقابلا با درمان و ترخیص بیماران، انرژی تیم پرستاری و تیم درمان هم مضاعف می شود.
وی در ادامه گفت: مجموعه مدد تمام لوازم ایمنی مورد نیاز بیمارستان های دولتی را تامین کرده است اما در مورد دارو به نظر می رسد با افزایش تعداد بیماران لازم است ذخیره سازی کافی انجام شود.
دکتر قنبری با اشاره به لغو عمل های جراحی الکتیو (غیراورژانس)، افزود: در حال حاضر به غیر از سه بیمارستان تک تخصصی شامل شفا یحیاییان (ارتوپدی)،  اکبرآبادی (زنان و زایمان) و علی اصغر (کودکان) مابقی بیمارستان ها درگیر رسیدگی به بیماران مشکوک به کرونا شده اند و فقظ ۱۰ تا ۱۵ درصد تختهای آنها برای موارد اورژانسی غیر کرونای در نظر گرفته شده است.
وی اعلام کرد: با تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان های شهدای یافت آباد، در حال حاضر بیشترین مراجعه مردمی به بیمارستان های فیروزگر و حضرت رسول اکرم (ص) است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود، شیوع کرونا در ایران تا پایان نیمه اول فروردین سیر صعودی داشته باشد و در نیمه دوم فروردین و اوایل اردیبهشت این سیر نزولی شود.