عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫آموزش در دانشگاه صنعتی قم بصورت مجازی درجریان است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ دکتر حیدری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم بابیان این موضوع که روند آموزش دانشگاه باتغییر فرآیند حضوری به مجازی همچنان درجریان است، اقدامات انجام شده درآن معاونت را به شرح ذیل بیان نمودند:
۱. ادامه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری با در نظر گرفتن تمامی اقدامات پیشگیرانه و به منظور ایجاد کمترین وقفه در تقویم آموزشی و پژوهشی دانشگاه.
۲. برگزاری کلاس های آموزشی دانشگاه به صورت غیرحضوری: از تاریخ ۱۰ اسفند ۹۸ امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه به صورت مجازی فراهم شده است. لینک ورود به کلاس های مجازی در وب سایت دانشگاه قرار داده شده است و دانشجویان می توانند طبق برنامه زمانی انتخاب واحد خود از طریق لینک مربوطه وارد کلاس مجازی شوند.
۳. برنامه ریزی برای برقراری کلاس های جبرانی برای دروسی که به هر دلیل امکان آموزش غیرحضوری برای آن ها فراهم نیست در ابتدای سال آتی و ادامه نیمسال تحصیلی.
۴. الکترونیکی بودن تمام فرآیندهای آموزشی دانشگاه: امکان انجام کلیه فرآیندها و درخواست های آموزشی دانشجویان به صورت الکترونیکی از طریق پورتال فراهم است و به دانشجویان عزیز توصیه می شود از مراجعه حضوری برای ثبت درخواست با توجه به شیوع بیماری کرونا اکیدا خودداری کنند.
۵. توصیه اکید به کارشناسان و مدیران حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی جهت پاسخگویی حداکثری و سریع به تلفن و ایمیل اساتید و دانشجویان جهت انجام امور ارباب رجوع و همچنین برنامه ریزی جهت حضور حداقلی کارشناسان به منظور حفظ سلامتی آن‌ها.
۶. لغو تمامی جلسات حضوری به منظور رعایت سلامتی اعضا.
۷. برگزاری جلسه کمیته ترفیع اعضای هیات علمی به صورت غیرحضوری با مشارکت تمام اعضا.
۸. برگزاری غیرحضوری جلسه شورای آزمایشگاه جهت خرید و استفاده از اعتبارات بند ه تبصره ۴ قانون بودجه جهت حمایت از شاعا .
۹. فراهم نمودن مقدمات لازم جهت برگزاری غیرحضوری و ویدیو کنفرانسی جلسه شورای آموزش و پژوهش در صورت ضرورت
۱۰. ضدعفونی کردن محیط کتابخانه مرکزی دانشگاه.
۱۱. توصیه اکید به کارشناسان حوزه معاونت آموزش و پژوهش جهت استفاده از ماسک و دستکش در محیط کار
۱۲. امکان دریافت درخواست امور پژوهشی اساتید و دانشجویان به صورت غیرحضوری با استفاده از سامانه دانشگاه با هماهنگی صورت گرفته با کارشناسان و مدیران مربوطه.
درپایان دکترحیدری اضافه کردند تعامل بین اساتید ودانشجویان از طریق کلاس های مجازی برقرار است واظهار امیدواری نمودند که دانشجویان بتوانند از این شرایط فراهم شده نهایت استفاده را داشته باشند.