عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

برگزاری کارگاه آموزشی و آگاه سازی راه‌های پیشگیری و آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹ در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

کارگاه آموزشی و آگاه سازی راه‌های پیشگیری و آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹ ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در مسجد النبی (ص) این واحد دانشگاهی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:
کارشناس اداره بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: برای آگاهی از راه‌های پیشگیری و آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹، فقط به اطلاعیه‌هاو پیام‌های وزارت بهداشت کشورتوجه کنید و به اطلاعاتی که توسط منابع غیرموثق در خصوص گسترش بیماری کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹ از طریق فضای مجازی منتشر می شود اعتماد نکنید.
خانم خسروی افزود: در کشور چین کروناویروس جدید ۲۰۱۹ از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شده است و میزان کشندگی بیماری کرونا ویروس جدید چین بسیارکم است.
وی اظهار کرد: سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی، گروه‌های پرخطر بیماری کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹هستند و سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم این بیماری هستند.
کارشناس اداره بهداشت شهرستان شهرکرد در ادامه تصریح کرد: از دست دادن و روبوسی کردن با افراد دارای علایم تنفسی (سرفه، عطسه و...)خودداری کنید. دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید و به طور مداوم و در هر زمان ممکن اقدام به شست و شوی کامل دست‌ها با آب و صابون کنید. و مدت شست‌و‌شوی دست‌ها حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه باشد و تمامی قسمت‌های دست (انگشتان خصوصا انگشت شست, کف دست و مچ دست) شسته شود.
حانم خسروی گفت: در صورت عدم دسترسی به آب، از ژل های ضدعفونی کننده با پایه الکل که نیاز به شستشو با آب ندارند، برای شستن دست استفاده کنید وحریم افراد، شعاع یک متر اطراف هر فرد (چه سالم و چه بیمار) است و همیشه این حریم را رعایت کنیم
اضافه می شود: در پایان این کلاس آگاه سازی به سوالات مطرح شده از سوی کارکنان از طریق کارشناس اداره بهداشت پاسخ داده شد.