عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

پیام تسلیت رییس دانشگاه به درگذشت استاد اکبر بهداد

دکتر طاهره چنگیز رییس دانشگاه، طی پیامی درگذشت استاد فقید اکبر بهداد را به خانواده ایشان و جامعه دانشگاهی تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر می باشد:

استاد خوب ما، آقای دکتر اکبر بهداد هم به خدا پیوست
خبر کوتاه اما تکان دهنده است. استاد دکتر بهداد بدون شک سرمشق کم نظیری برای معلمی و پزشکی بودند و خواهند بود. مهارت علمی و عملی توام با دلسوزی، تعهد، خوش خلقی، نکته سنجی، صبوری، آرامش و خیرخواهی نسبت به همکاران، فراگیران و بیماران و نیز توجه به همه ابعاد انسانی مخاطبان از ویژگیهای برجسته ایشان بود.
در آخرین دیداری که جمعه دوم اسفند برای عیادت خدمتشان رسیدم در بستر بیماری با اشتیاق از مشغول شدنشان به نگارش کتابی در مورد معلمی پزشکی خبر دادند. نمیدانم کتاب تمام شد یا نه، اما میخواستم بگویم شما قبلا کتاب را در تمام عمرتان، با گامهای مصممی که در راهروهای بیمارستانهای آموزشی دانشگاه بر می داشتید و کلام حکیمانه و دلنشین و طناز خود بر لوح دل و جان دانشجویان و دستیارانی که به دنبال شما نظاره گر رفتار زیبا و حرفه ای شما با بیماران بودند، نوشته اید.
وقتی در انتهای راند چند ساعته حتی خس خس ریه های  آزرده از آسم شما هم پرسش و پاسخهایتان را متوقف نمی کرد، اصرار به آموختن و آموزاندن، و توصیه همه به تعالی در اندیشه و عمل را با فونت درشت و برجسته تیتر زدید. مهربانی با بیماران، به قول خودتان "تیمار کردن بیمار" و نه فقط طبابت، را در کتاب رفتار خود به تصویر آوردید. در تعامل روزمره با پرستاران و کادر بیمارستان، زیر عبارت "احترام به همه اعضای تیم سلامت و توجه به اهمیت کار تک تک آنها" خط برجسته ای کشیدید.....
استاد خوب ما، سفر به سلامت! جای شما همیشه برای فرزندان معنوی شما که همراه خانواده محترم و فرزندانتان به سوک نشسته اند خالی خواهد ماند.
طبع بزرگوار، خلق خوش، و آرامشی که همواره به اطرافیان و بیماران هدیه میکردید از اکنون تا ابد همنشین شما خواهد بود.
این فقدان اندوهبار را به همسر صبور و فرزندان عزیز ایشان و نیز خانواده بزرگ دانشگاه و دانش آموختگان تسلیت می گویم.  امیدوارم ما و همه امانتداران مقام معلمی دانشگاه، همچون آن استاد عزیز برای نسلهای بعدی دانشجویان فرصت لذت بردن از محضر معلمانی دلسوز و الگو را فراهم کنیم.

دکتر طاهره چنگیز
رییس دانشگاه