عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

ارسال نمونه برای پنج بیمار مشکوک به کرونا در جهرم/ کلیه مراحل درمان برای بیماران مشکوک نیز انجام می شود - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم: تاکنون نتیجه آزمایش کرونا ویروس هیچ بیماری در جهرم مثبت نشده است؛ برای پنج بیمار مشکوک نمونه ارسال شده است

به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: در بیمارستان پیمانیه جهرم بخش مخصوصی برای بیماران مشکوک به کرونا ویروس در نظر گرفته شده است. برای حفظ احتیاط بیمارانی با علائم شبه آنفولانزا و مشکوک به کرونا ویروس در این بخش بستری و تمام مراحل درمان برای آنان انجام می شود.

وی گفت: با توجه به شباهت علائم بالینی ۵ بیمار به کرونا ویروس که در بخش مخصوص  بستری هستند، احتیاطا برای آنها نمونه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه معمولا دریافت جواب قطعی نمونه ها کمی زمانبر است گفت: درمان های لازم برای این بیماران توسط متخصصین عفونی در بیمارستان پیمانیه شروع شده و در حال انجام است.

دکتر رحمانیان گفت: با توجه به مراقبت های انجام شده و دریافت درمان های مورد نیاز، وضعیت عمومی این بیماران خوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: بخش مخصوص مراقبت از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان پیمانیه جهرم، ایزوله و جدا از دیگر بخش ها است.

دکتر رحمانیان بیان کرد: پیشگیری مهم ترین رکن در کنترل کرونا ویروس است.

وی گفت: با رعایت اصول بهداشتی ازجمله شستن مداوم دستها، عدم تجمع در مکان های عمومی و پرهیز از میهمانی ها و دورهمی های غیر ضروری می توانیم به کمک یکدیگر به خوبی از این مقطع حساس عبور کنیم.

وی بیان کرد: در صد بسیار بالایی از مبتلایان، به راحتی درمان و به زندگی عادی برمی گردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تمهیدات لازم جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس مثل ارائه آموزش های بهداشتی، گند زدایی سطوح در درمانگاه ها و مکان های عمومی توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه انجام شده و همچنان نیز در حال انجام است.