عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

مهاجران به چهارمحال و بختیاری غربالگری شدند

وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: به محض اطلاع از حضور مهاجران در استان بلافاصله تیم‌های واکنش سریع با هماهنگی فرماندار در محل حاضر شده و اقدامات درخصوص غربالگری و آموزش آن‌ها را انجام دادند.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در دهمین روز از اسفندماه ۹۸ در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: از همه افرادی که با علائم شبیه کرونا در بیمارستان بستری شدند نمونه‌گیری شده است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: کمپینی با عنوان "کرونا را شکست می‌دهیم" با هدف آموزش و ترویج فرهنگ خودمراقبتی در استان راه‌اندازی شد که ادارات مختلف به این کمپین پیوستند.
وی ادامه داد: تاکنون ۵ اطلاعیه از سوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا صادر شده است که در این راستا از صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی تقاضا داریم تا در نشر این اطلاعیه‌ها ستاد را همراهی نمایند.
جزایری خاطرنشان کرد: ۱۰ خط تلفن همراه نیز در مرکز استان و شهرستان های تابعه راه اندازی و کارشناسان مربوطه به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات مردم درخصوص کروناویروس می باشند.
وی ادامه داد: در همین رابطه، طی روز های گذشته تاکنون بالغ‌بر ۸۰۰ تماس با این شماره‌ها گرفته شده است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در ۱۰ مرکز به‌صورت ۱۶ ساعته و رایگان به افرادی که احساس می‌کنند علائمی از بیماری کرونا دارند خدمت ارائه می‌شود و در صورت تشخیص احتمالی وجود این بیماری فرد به بیمارستان هاجر (س) جهت نمونه‌گیری ارجاع داده می‌شود.