عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان بوشهرکاهش یافت/ حفظ امنیت روانی کودکان ضروری است

دکتر سعید کشمیری در شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: بر این اساس ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی از امروز ۱۰ اسفندماه از هشت صبح تا ۱۳ تعیین‌شده است و این تصمیم برای مدت یک هفته در استان اجرایی می‌شود و در خصوص تمدید آن دوباره تصمیم‌گیری می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: البته دستگاه‌های خدماتی ازجمله بانک‌ها، شهرداری‌ها بخش خدمات و بخش درمانی استان از این تصمیم مستثنا هستند.
وی تصریح کرد: با کاهش ساعت ادارات از میزان رفت‌وآمد کاسته خواهد شد، توصیه ما به دور کاری و استفاده از میز خدمت است تا ما بتوانیم از شیوه این بیماری هر چه بیشتر پیشگیری کنیم.
دکتر کشمیری تصریح کرد: وضعیت بالینی بیمار بستری‌شده در عسلویه به بیماری کرونا شبیه نیست و در حال حاضر تحت نظر است، از شهروندان خواهش می‌کنم که به اخبار غیر موثق توجه نکنند، خبرهایی معتبر است که پس از آزمایش و کاملاً محرز اطلاع‌رسانی شود.
وی تصریح کرد: در این روزها باید به اخبار رسمی و منابع معتبر اعتماد کنیم زیرا اگر به اخبار نادرست و شایعات توجه کنیم امنیت روانی جامعه از دست می‌رود، عبور از این مرحله بحرانی تنها با اعتماد و کمک به همدیگر ممکن است.
حفظ امنیت روانی کودکان
وی بابیان اینکه همکاران عزیز حوزه سلامت با همه کمبودها در حال ارائه خدمات هستند تاکید کرد: بیماری کرونا یک بیماری شبه آنفلوانزاست و از این بیماری‌ها در جامعه همیشه وجود داشته و نباید این مسئله را ترسناک کنیم هرچند ترس وقتی وجود دارد که این مسائل را رعایت نکنیم البته ما با رعایت موارد بهداشتی می‌توانیم این بیماری را کنترل کنیم.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر گفت: ویروس کرونا از راه دهان به سطوح پرتاب می‌شود به خصوص سطح‌های فلزی، میزها و دستگیره‌ها بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند به همین دلیل در صورت برخورد دستمان با این وسایل از تماس دست با چشمان و دهان خودداری و بلافاصله دست‌ها را با آب و صابون بشوریم و درصورتی که در دسترس نبود با اسپری الکل و آب دست‌های خود را تمیز و سطوح را با وایتکس رقیق‌شده با یک دستمال تمیز کنیم.

انتهای پیام/م.غ ۱۰۲۳