عمومی | موسسه غیرانتفاعی هیرکانیا

معاونت پژوهشی ،اهداف و دیدگاه ها

معاونت پژوهشی موسسه غیر انتفاعی آموزش عالی هیرکانیا در تاریخ شهریور ۹۸ با دیدگاه  نوینی پا به میدان گذاشت . اهداف و آرزوهای ما در حوزه تحقیق بسیار متعالی است . چنانچه فعالیت های خود را در زمینه یکدست کردن  گروههای آموزشی و شناسایی توانمندی های اساتید و دانشجویان در مباحث تحقیقی منعطف نموده ایم ،طبیعتاً این اقدامات  منطبق با مسایل روز جامعه و همچنین پی گیری فعالیت های همقطاران دانشگاهی در سایر مراکز بوده و البته خواهد بود.

حقیقت این است که دستیابی به اهداف پژوهشی که مورد نظر سروران ارجمند در وزرات محترم علوم و تحقیقات می باشد با توجه به امکانات موسسات غیر انتفاعی کمی دور از دسترس می باشد . هم از جهت تشکیلات لازم و هم از نقطه نظر انگیزه اساتید و دانشجویان برای انجام تحقیق ، از این دو فاکتور مهم نمی توان بسادگی عبور کرد امّا ما همواره روحیه انقلابی برای گسترش و تعالی جامعه اسلامی را در اساتید این موسسه دیده ایم . بدین خاطر هرگز پا پس نمی کشیم . ما اطمینان داریم که با منویات موسسین این مرکز می توان در محیط حد اقلی نیز به امر پژوهش نگاهی پر مهر داشت و از ذره ذره جانمان سعی در ساختن فردایی بهتر مایه بگذاریم .بدین خاطر اهداف معاونت پژوهشی موسسه غیر انتفاعی هیرکانیا را به شرح زیر اعلام می کنیم .

الف : شناسایی اساتید ی که روحیه پژوهش دارند .

ب- کمک های معنوی و مادی برای تخقق تفکرات پژوهشی آن عزیزان

ج- ایجاد محیطی امن و آرام برای پژوهشگران

د- هماهنگی با معاونت آموزشی در جهت شناسایی دانشجویان خلاق

و- برگزاری کارگاههای آموزشی و سخنرانی ها

ه – فعال نمودن کتابخانه و سایت پژوهشی

ی- ایجاد انجمن های  علمی دانشجویی

موارد  مذکور فقط پیش نیاز عبور از مشکلاتی است که  به شکل معمول موسسات غیر انتفاعی با آن روبرو می باشند. اهداف و استراتژی های بلند مدت به طور قطع منوط به  درجه همدلی و هم زبانی اساتید می باشد.