عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

استاندار گیلان بر اجرای کامل دستورالعمل های وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ دکتر ارسلان زارع- استاندار گیلان در جلسه  ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهور،  وزیر و معاونین وزارت بهداشت، نماینده وزیر بهداشت در گیلان و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش  نماینده وزیر بهداشت در استان و  مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و پرسنل مراکز درمانی و مراکز بهداشتی  در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، گفت: در بهمن ماه جاری با اعلام ورود ویروس کرونا به کشور، ستاد پیشگیری و مدیریت بحران در گیلان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل و وظایف هریک از کارگروه ها  تعیین شد  و میزان آمادگی افزایش یافت.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه آگاهی بخشی جامعه گفت: برای افزایش آگاهی مردم و پاسخگویی به سوالات مردمی، در حال حاضر با راه اندازی ۱۲۰خط تلفن، کارشناسان بصورت شبانه روزی، در حال ارایه مشاوره های لازم در زمینه بیماری کرونا هستند.

استاندار گیلان با اشاره به احتمال روند رو به رشد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در روزهای آینده،  خواستار راه اندازی بیمارستانهای جدیدالاحداث تالش و لنگرود شد و  خاطرنشان کرد: با استقرار  بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی در سایت لاکان نیز  روند درمانی در استان بهبود خواهد یافت. بیمارستان رسول اکرم رشت نیز ظرفیت های خوبی برای درمان بیماران دارد.

وی  تامین نیروی کادر درمانی از جمله پرستار، کمک پرستار، فوریت های پزشکی، علوم آزمایشگاهی و همچنین  تامین کیت تشخیصی برای آزمایشگاه ها و تخت ونتیلاتور را از نیازهای ضروری استان عنوان کرد.

دکتر زارع، تمدید تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و کاهش ساعات  کار ادارات استان را در کاهش شیوع ویروس کرونا ضروری دانست.

دکتر شادنوش- نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان نیز ضمن تقدیر از حمایت استاندار گیلان، با اشاره به فرسوده بودن  زیرساخت های درمانی استان،  از هیات دولت خواست تا تمهیدات ویژه ای برای گیلان اتخاذ کنند. وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، جشن غلبه بر ویروس کرونا را در کشور  شاهد باشیم./ن