برگزاری نخستین همایش علمی «رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی» در دانشگاه صداوسیما
همایش علمی «رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی» از ۱۰ تا ۱۲ خردادماه سال ۱۳۹۹ در دانشگاه صداوسیما برگزار خواهد شد. مقالات پذیرفته شده در این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صداوسیما؛ این دانشگاه در راستای انجام وظائف ذاتی خود در زمینه تامین نیازهای علمی و پژوهشی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با هدف حمایت از گسترش مطالعه و پژوهش در ابعاد مختلف نظری، فرهنگی، اجتماعی، سیاستگذاری و مدیریت تبلیغات بازرگانی در رسانه ملی، و ایجاد پشتوانه علمی لازم برای ترسیم چشم انداز آینده و تدوین راهبردهای مطلوب در این عرصه در صدد برگزاری این همایش در سطح ملی برآمده است.
دبیر علمی این همایش، دکتر حسن خجسته باقرزاده؛ دانشیار دانشکده رادیو و تلویزیون دانشگاه صدا و سیما و دبیر اجرایی آن، دکتر علی رجب زاده طهماسبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما خواهند بود.
|
همچنین اعضای کمیته علمی این همایش را استادان برجسته دانشگاهی در حوزه ارتباطات، رسانه و تبلیغات؛ تشکیل داده اند که عبارتند از:
دکتر محسن اسماعیلی، دکتری حقوق خصوصی و دانشیار دانشگاه تهران
دکتر سید محمد مهدی زاده، دکتری ارتباطات ودانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
دکتر امیدعلی مسعودی، دکتری ارتباطات ودانشیار دانشگاه سوره
دکتر شهاب الدین عادل، دکتری پژوهش هنر و دانشیار دانشگاه هنر
دکتر رضا پورحسین، دکتری روانشناسی و دانشیار دانشگاه تهران
دکتر سید محسن هاشمی، دکتری پژوهش هنر و دانشیار دانشگاه هنر
دکتر محمد هادی همایون، دکتری فرهنگ و ارتباطات و استاد دانشگاه امام صادق"ع"
دکترحسن خجسته باقرزاده، دکتری مدیریت استراتژیک و دانشیار دانشگاه صدا و سیما
دکتر علی رجب زاده طهماسبی، دکتری پژوهش هنر و دانشیار دانشگاه صدا و سیما
دکتر علیرضا پویا، دکتری فرهنگ و ارتباطات و استادیار دانشگاه صدا و سیما
دکتر علی دارابی، دکتری علوم سیاسی و دانشیار دانشگاه صدا و سیما
این همایش در سه محور برگزار می شود. موضوعات هر محور برای ارائه مقاله بدین شرح است:
الف) مباحث نظری:
۱) تبلیغات بازرگانی و اصول و مبانی تبلیغ از دیدگاه اسلام
۲) تبلیغات بازرگانی و شیوه های تبلیغ فعالیت های کسب و کار از دیدگاه اسلام
۳) نظریه های تبلیغات بازرگانی و الگوی نظری مطلوب رسانه ملی
۴) تبلیغات بازرگانی، رونق تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی
ب) مباحث فرهنگی و اجتماعی:
۱) تبلیغات بازرگانی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی
۲) تبلیغات بازرگانی، ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی
۳) بازنمایی زنان و خانواده در تبلیغات بازرگانی
۴) تبلیغات بازرگانی و کودکان
۵) روش شناسی تحقیق علمی در تبلیغات بازرگانی
۶) نقش فرم و زیباشناسی در تبلیغات بازرگانی
۷) مخاطب شناسی در تبلیغات بازرگانی
۸) تحلیل اثرپذیری و دریافت مخاطبان از تبلیغات بازرگانی
۹) تبلیغات بازرگانی، فاصله طبقاتی و عدالت اجتماعی
۱۰) تبلیغات بازرگانی و حمایت از تولیدات فرهنگی
ج) مباحث سیاستگذاری و مدیریت:
۱) تاریخچه تحولات مدیریت تبلیغات بازرگانی در رسانه ملی
۲) الگوهای درآمدزایی در رسانه های خدمت عمومی جهان
۳) تبلیغات بازرگانی و بودجه رسانه ملی
۴) نقش حامیان تبلیغاتی (اسپانسر) در شکل دهی به محتوای برنامه ها
۵) تبلیغات بازرگانی ، مدیریت جدول پخش و هویت شبکه ها
۶) تنظیم گری و نظارت بر فرم و محتوای تبلیغات بازرگانی
۷) واگذاری بازاریابی و جذب تبلیغات بازرگانی؛ فرصتها و چالش ها
۸) تبلیغات بازرگانی ، فضای مجازی و رسانه های نوین
۹) تبلیغات بازرگانی مشارکتی و ضمن برنامه ای
۱۰) آموزش نیروی انسانی در صنعت تبلیغات بازرگانی
علاقمندان می توانند پس از مراجعه به سامانه این همایش به نشانی:
adc.iribu.ac.ir
و ثبت نام اولیه، چکیده مقاله خود را بارگذاری نمایند و پس از تایید و پذیرش اولیه، اصل مقاله را به پست الکترونیکی advert-conf@iribu.ac.ir ارسال نمایند.
در بخش «مقالات علمی – پژوهشی» به پنج مقاله برتر بر اساس انتخاب کمیته علمی همایش جوایزی از ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال اهداء خواهد شد و در بخش «خط مشی گذاری» به ۵ گزارش سیاستی (Policy Paper) برتر با موضوع خط مشی گذاری تبلیغات بازرگانی در رسانه ملی به انتخاب کمیته علمی جوایزی از ۱۰ تا ۲۵ میلیون ریال اهدا خواهد شد.
لازم به ذکر است آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات ۱۳۹۸/۱۲/۱و اعلام چکیده مقالات پذیرفته شده تا ۱۵/۱۲/ ۱۳۹۸است.
همچنین آخرین مهلت ارسال اصل مقالات تا ۱۳۹۹/۲/۱و تاریخ اعلام مقالات پذیرفته شده ۱۳۹۹/۲/۱۵ خواهد بود.
دبیرخانه این همایش با شماره ۲۲۰۱۴۶۵۲ پاسخگوی سوالات علاقمندان میباشد.