عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

وضعیت سفید کرونایی در چهارمحال و بختیاری


وبدا; رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت استان در بحث کرونا همچنان سفید است.
به گزارش وبدا; سید راشد جزایری گفت: با مراقبت‌ها، اقدامات پیشگیرانه و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم، همچنان در چهارمحال و بختیاری مورد قطعی از کرونا دیده نشده است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ استان در کشور مبتلا به کروناویروس هستند و به‌عنوان استان‌های خط قرمز معرفی شدند، افزود: در چند استان دیگر کشور موارد مشکوک دیده شد که در قالب استان‌های زرد دسته‌بندی می‌شوند اما وضعیت در این استان همچنان سفید است.
وی خاطرنشان کرد: جزایری درخصوص اقدامات انجام گرفته درخصوص کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: اولین اقدام صورت گرفته راه‌اندازی یک کمپین با هدف اطلاع‌رسانی برای توسعه خودمراقبتی دربرابر بیماری کووید ۱۹ است که با شعار کرونا را شکست می‌دهیم در حال اجرا است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳ مرکز شبانه‌روزی در استان از آمادگی لازم سطح یک برخوردار هستند که اگر افرادی دچار بیماری شبه آنفولانزا هستند بتوانند به این مراکز مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: همچنین ۸ مرکز نیز در مراکز شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به‌صورت ۱۲ ساعته از ۸ صبح تا ۸ شب دایر شده است.
جزایری تاکید کرد: از دیگر اقدامات انجام گرفته در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی ۱۰ خط تلفن گویا است تا مردم سراسر استان بتوانند به سوالات مردم پاسخگو باشند.