عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نظارت مستمر بر داروخانه های فعال مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تشدید نظارت بازرسان این معاونت از داروخانه های فعال در مناطق زیر پوشش دانشگاه خبر داد.

دکتر علی روحبخش در گفتگو با وب دا با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کووید -۱۹ در برخی از مناطق کشور، تقاضای مردم برای تهیه ماسک، الکل و ژل ضد عفونی افزایش یافته است اظهار کرد: بدین منظور در این مدت از ۵۵ داروخانه فعال در شهر مشهد بازرسی و گشت مشترک با نیروی انتظامی و سایر نهادهای نظارتی و سازمان تعزیرات حکومتی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح علاوه بر داروخانه ها از مراکز و انبارهای توزیع تجهیزات پزشکی بازدید صورت گرفته است که  بر این اساس هیچگونه موردی که منجر به احراز تخلف و یا پلمپ شود تا کنون مشاهده نشده است.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این مدت ۴۸ مورد شکایت مردمی از طریق تلفن رسیدگی به شکایات واحد بازرسی دریافت شد که به ۴۳ مورد آن رسیدگی شده و ۵مورد جهت دریافت  مستندات در انتظار رسیدگی است.

وی تاکید کرد: براساس بررسی های انجام شده از ۴۳ مورد شکایت رسیدگی شده هیچگونه گرانفروشی مشاهده نگردید.

دکتر روحبخش  به اقدامات معاونت غذا و دارو  دانشگاه در خصوص کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست تامین دارو و ملزومات استراتژیک جهت زمان های بحران،تهیه لیست داروها و ملزومات استراتژیک دانشگاه،بهینه سازی انبار دارو و ملزومات استراتژیک،جمع آوری لیست اقلام مورد نیاز بحران کرونا از کلیه مراکز درمانی دانشگاه،پیگیری تخصیص اقلام مورد نیاز از هیات امنا به دانشگاه،خرید اقلام ضروری و تخصیص اعتبار به کلیه واحدها جهت خریدهای ضروری زمان بحران ،نظارت بر تولید و توزیع  ملزومات مصرفی دانشگاه  و بازدید از مراکز تولیدی و توزیعی در راستای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور از جمله اقدامات بوده است.

{jcomments on}