عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ذخیره خون بند ناف فرصتی طلایی برای پس‌انداز سلامتی است/ گزارش تصویری

دکتر سعید کشمیری در نشست با مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان اظهار داشت: سلول‌های بنیادی در درمان بیماران صعب‌العلاج بسیار موثر است.
وی تصریح کرد: خون بند ناف از جمله همین رازهای آفرینش است که شاید دیرگاهی است با یافته‌های علمی و آزمایشگاهی کشف‌شده که این ماده دیگر نه‌تنها دورریختنی و زباله‌ای بیولوژیک نیست بلکه ذخیره‌ای گران‌بها برای خانواده‌هاست که می‌تواند حتی تا نسل‌های بعدی، در درمان بیماری‌های سخت و صعب‌العلاجی چون سرطان‌ها، تالاسمی و... نیز بکار گرفته شود.
دکتر کشمیری بیان کرد: اهمیت این ماده هنوز به خوبی در کشور و برای شهروندان تبیین نشده است و اکثر مردم از اهمیت خون بند ناف نوزادان در هنگام تولدشان آگاهی ندارند.
وی بابیان اینکه باید در خصوص ذخیره‌سازی خون بند ناف فرهنگ‌سازی بیشتر صورت بگیرد گفت: با افتتاح بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان بوشهر مردم برای ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف از استان‌های همسایه بی‌نیاز شدند.
دکتر سعید کشمیری بیان کرد: با راه‌اندازی این بانک هزینه‌های نگهداری خون بند ناف متقاضیان در استان بوشهر کاهش چشمگیری خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: ذخیره سلول‌های بنیادی موضوعی بسیار مهم برای مردم استان بوشهر است که در درمان بیماری‌های سرطانی و صعب‌العلاج مورداستفاده قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/م.غ ۱۰۲۳


اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/EfKOo4m3pz7EFTWUoqujNm