عمومی | دانشگاه کردستان

اطلاعیه مهم دانشگاه کردستان درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی

پیرو جلسه اخیر ستاد مدیریت بحران استان و نیز مصوبات هیات رییسه و شورای دانشگاه کردستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، حفظ سلامتی و همچنین رفع نگرانی‌های دانشجویان و خانواده‌های محترم آن‌ها، کلیه فعالیت‌های آموزشی و کلاس‌های حضوری درسی دانشگاه در هفته آتی (۱۰ الی ۱۶ اسفندماه) تعطیل می‌باشد و تمامی کلاس‌های دروس نظری از شنبه مورخ ۱۰ اسفندماه بصورت مجازی برگزار می گردد.

تصمیم‌گیری در رابطه با نحوه ادامه فعالیت‌های آموزشی متعاقباً در هفته آینده اتخاذ خواهد شد. به منظور صیانت از برنامه‌های آموزشی دانشجویان مطابق با سرفصل‌های مصوب تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری کلاس‌های درسی دانشگاه به صورت الکترونیکی فراهم شده است. لذا تمامی کلاس‌های دروس نظری از شنبه مورخ ۱۰ اسفندماه بصورت مجازی برگزار می گردد. نحوه برگزاری کلاس‌های دروس عملی پس از شروع به کار مجدد اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است که در حال حاضر برنامه‌ریزی لازم از طرف مجموعه معاونت آموزشی و مرکز آموزش‌های آزاد و الکترونیکی دانشگاه با همکاری واحد فناوری اطلاعات و مرکز آپا برای ارائه دروس این دانشگاه به صورت آموزش الکترونیکی و نیز آموزش‌های لازم به اساتید و دانشجویان در حال انجام است.

همچنین برگزاری جلسات دفاعیه‌ دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا پایان اسفند ۱۳۹۸  لغو اعلام می‌شود و دانشجویانی که در سامانه‌ گلستان درخواست دفاع مصوب دارند، دفاع آنان پس از تعطیلات نوروز در اولین زمان ممکن صورت خواهد گرفت. در ضمن فراغت از تحصیل این دسته از دانشجویان از جهت سنوات و شهریه، به منزله‌ دفاع در تاریخ مصوب قبلی و یا اسفندماه لحاظ خواهد گردید.‌

دانشگاه کردستان سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی در حوزه آموزش الکترونیکی انجام داده است و این دانشگاه مجهز به یکی از مدرن‌ترین تجهیزات و نرم‌افزارهای آموزش الکترونیکی در کشور است. همچنین دانشگاه کردستان با پهنای باند ۴۵۰ مگابایت اینترنت و برخورداری از پرسنل توانمند در حوزه آموزش‌های الکترونیکی و فناوری اطلاعات، آمادگی استمرار این شیوه آموزش و انتقال تجربه آن به سایر مراکز آموزشی کشور را داراست. شایان ذکر است که به طور معمول در دانشگاه کردستان در هر هفته بیش از ۴۵۰۰ جلسه درس برگزاری می‌شود و در هر ساعت درسی به طور متوسط ۲۵۰۰ دانشجو در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند.

برای تسهیل استفاده از سامانه یادگیری الکترونیکی و بهره‌مندی از این امکانات، راهنمای ویدئویی (برای اساتید و دانشجویان )، دربردارنده توضیحات کامل در خصوص نصب نرم‌افزارهای لازم، چگونگی ورود به سیستم یادگیری الکترونیکی، برگزاری و شرکت در کلاس آنلاین، به اشتراک‌گذاری فایل‌های آموزشی و ... فراهم آمده است. اطلاعات تکمیلی از قبیل تغییرات احتمالی ساعات کلاس‌ها، مدت زمان ارائه درس و ... از طریق سایت دانشگاه کردستان  قابل دسترس خواهد بود. جهت استفاده از سامانه یادگیری الکترونیکی نکات زیر می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

✔ برای ورود به سامانه مدیریت یادگیری اینجا کلیک نمایید.
✔ راهنماهای ویدئویی برای اساتید و دانشجویان


✔ برای دسترسی به فایل‌های آموزشی و نرم افزارها اینجا کلیک نمایید.
✔ در صورت وجود هر گونه مشکل به آی‌دی @elearning_uok پیام دهید.
✔ برای اطلاع از آخرین اطلاعیه‌ها و نرم افزارها در کانال رسمی مرکز آموزش الکترونیکی به آدرس @UOK_Elearning عضو شوید.

✔ نکته: نام کاربری برای ورود دانشجویان شماره دانشجویی و برای اساتید شماره استاد و رمز عبور کد ملی می‌باشد. بعد از ورود به سیستم شما می توانید رمز عبور خود را تغییر دهید.