مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

برگزاری نمایشگاه خلاقیت و نوآوری ایران توسط دانشگاه صنعتی شریف

نمایشگاه خلاقیت و نوآوری با هدف شناسایی مخترعین ، تجاری‌سازی اختراعاتشان، کمک به پرورش خلاقیت در نسل‌های جوان و پژوهشگر ایرانی و همچنین تسهیل دسترسی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
حوزه‌های مورد پذیرش اختراعات شامل کلیه اختراعات، به‌غیر از موارد اختراعات در حوزه نرم‌افزار؛ اختراعاتی که صرفاً شبیه‌سازی بوده و هیچ نمونه اولیه‌ای از آن‌ها ساخته نشده باشد ، است.
سطح آمادگی اختراعات برای شرکت در فراخوان شامل نکاتی است که از جمله آن‌ها می‌توان به : اختراعات ارسال‌شده حداقل باید دارای یک نمونه اولیه آزمایشگاهی بوده و کار علمی و مهندسی روی آن‌ها انجام شده باشد، نتایج ارائه‌شده می‌بایست اعتبارسنجی شده و کارآیی محصول/فرایند اختراع‌شده، اثبات گردد، باید امکان بازدید از محل تولید نمونه محصول اختراع‌شده، وجود داشته باشد، اختراع ارسال‌شده می‌بایست از نظر تجاری، پتانسیل ورود به صنعت و بازار را داشته باشد. بنابراین لازم است محصول اختراع‌شده متناسب با یک نیاز صنعتی بهینه‌سازی شده و مزیت رقابتی نسبت به محصولات تجاری مشابه داشته باشد محصول/فرآیند اختراع‌شده باید قابلیت افزایش مقیاس تولید را (در ابعاد گوناگون ازجمله تامین مواد و تجهیزات) داشته باشد، اشاره کرد.
فرایند ارسال و ارزیابی اختراعات نیز به این صورت است که فرد ثبت‌نام‌کننده می‌بایست ابتدا با ورود به وب‌سایت نمایشگاه به آدرس " www.excirtech.ir " برای خود یک حساب کاربری ایجاد کند. درصورتی‌که پیش ‌از این، از طریق وب‌سایت کانون پتنت ایران اقدام به ثبت درخواست کرده باشد، نیاز به حساب کاربری جدید ندارد و می‌تواند با همان نام کاربری و کلمه عبور قبلی خود وارد سامانه ثبت درخواست شود.
ضمنا فرد ثبت‌نام‌کننده می‌بایست پس از ایجاد حساب کاربری، با ورود به سامانه ثبت درخواست، اطلاعات خواسته‌شده را گام‌به‌گام تکمیل و مستندات مورد نیاز را در محل موردنظر بارگذاری نماید.
گفتنی است: علاقمندان از یکم تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری فرصت خواهند داشت نسبت به ثبت نام از طریق ادرس الکترونیکی http://excirtech.ir//page/5157 اقدام نمایند.