عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

مردم به شایعات توجه نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه ای ضمن دعوت مردم به حفظ آرامش، وجود هر بیمار مشکوک به کرونا ویروس در استان را رد کرد.
دکتر مجید شیرانی با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوکی از ابتلاء به کرونا ویروس در استان گزارش نشده است، از مردم خواست ؛ به شایعات توجه نکنند.

وی، از اتخاذ  کلیه تدابیر لازم برای مقابله با این بیماری در سطح استان خبر داد و افزود: تیم های بهداشتی و درمانی دانشگاه در حال آماده باش هستند.
دکتر شیرانی، با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم شریف استان گفت: پس از ارائه نکات آموزشی و افزایش سطح آگاهی عموم مردم، رعایت نکات بهداشتی از سوی این عزیزان برای پیشگیری از بیماری و پیگیری اخبار و اطلاعات از سوی دانشگاه و عدم توجه به شایعات منتشر شده در فضای مجازی برای اطمینان خاطر مردم و بازگشت آرامش به سطح جامعه ضروری است.
وی، رکن اول در پیشگیری از این بیماری ویروسی را شستشوی مکرر دست ها عنوان کرد و افزود: رعایت فاصله با افراد دارای علائم سرماخوردگی، دست ندادن به افراد،  استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه و دست نزدن به چشم ها از دیگر نکات حائز اهمیت در رعایت بهداشت فردی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه اظهار داشت: از آنجا که اطلاع رسانی دقیق و شفاف عامل مهمی در کنترل این بیماری به شمار می رود، اطمینان می دهیم که در صورت تایید هر مورد مشکوک یا مبتلا  به این ویروس در سطح استان، بلافاصله از طریق مراجع رسمی به اطلاع مردم عزیز رسانده شود.