عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار دشتستان: با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و درمانی در دشتستان برخورد جدی و قانونی می‌شود

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، فتح‌الله نوروزی در نشست کارگروه سلامت شهرستان اظهار داشت: سلامت مردم از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به صورت همه‌جانبه برای تحقق آن تلاش کرد.
نوروزی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های مجموعه بهداشت و درمان دشتستان، وضعیت سلامت مردم نرمال است و انتظار داریم ارتقاء یابد.
وی با اشاره به ورود ویروس کرونا به کشور ابراز داشت: با اعلام مسئولان بهداشتی و درمانی کشور، ویروس کرونا وارد کشور شده و این مسئله باید با جدیت بررسی و راه‌های مقابله با آن از طریق آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود.
فرماندار دشتستان افزود: همه بخشداران و شهرداران و مسئولان ذیربط باید در نظافت، گندزدایی و آماده سازی مدارس برای ورود دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند.
نوروزی خاطرنشان کرد: وسایل موردنیاز بهداشتی جهت پیشگیری از انتقال این بیماری به افراد باید در اختیار مردم قرار گیرد و با محتکران اقلام بهداشتی که قصد سودجویی از وضع موجود را دارند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز در این نشست ابراز داشت: با اعلام ورود ویروس کرونا به کشور، اقدامات لازم برای جلوگیری از ابتلای مردم به آن را در دستور کار قراردادیم.
ماریا خویش دوست افزود: بسته‌های آموزشی به تمام پایگاه‌های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت و ادارات و نهادهای شهرستان ارسال‌شده و همچنین کلاس‌های آموزشی جهت کارکنان نیز داشته‌ایم و آمادگی این را داریم که به سایر دستگاه‌ها و ادارات شهرستان نیز جهت آموزش‌های لازم در راستای مقابله با کرونا نیرو اعزام کنیم.
وی از مردم خواست با رعایت بهداشت فردی و ارتقاء آگاهی خود در خصوص بیماری‌های تنفسی از خود و افراد خانواده محافظت کنند گفت: یکی از سریع‌ترین راه‌های انتقال ویروس کرونا استفاده از قلیان است که از این جهت اعلام می‌کنیم عرضه قلیان در اماکن عمومی ممنوع و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک بهداشت و درمان، اماکن عمومی ناجا و شهرداری به منظور برخورد باعرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی با جدیت بیشتری وارد عمل خواهند شد.
رئیس بیمارستان شهید گنجی برازجان نیز گفت: جهت پذیرش افرادی که به این ویروس مبتلا شوند آماده‌شده و مهیای خدمات‌رسانی به مردم است.
دکتر زهره بجلی افزود: تمهیدات لازم جهت تجهیزات و وسایل حفاظتی ویژه پرسنل بخش مراقبت‌های ویژه بیماران مشکوک و همچنین پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی مهیا شده است.
رئیس بیمارستان شهید گنجی برازجان خاطرنشان کرد: خوشبختانه موردی از ابتلا به این ویروس در سطح شهرستان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ س.غ / ۳۰۳۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/EfKOo4m3pz7EFTWUoqujNm