عمومی | بنیاد ملی نخبگان

لزوم ایجاد مباحثه‌ و گفت‌وگوهای هدفمند در جامعه نخبگانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان ، نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان قم با حضور استاندار، رییس بنیاد نخبگان استان و دیگر اعضا، در محل استانداری قم برگزار شد.

در این نشست، بهرام سرمست؛ استاندار قم با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ گفت‌وگو و مباحثه در فضای نخبگانی، رمز موفقیت حوزه‌های علمیه را برگزاری بحث و نشست‌های طلبگی دانست و گفت: این مهم باید در دانشگاه‌ها نیز به عنوان یک الگو محقق شود.

وی یکی از الزامات توسعه هر جامعه را اجماع نظر نخبگان دانست و افزود: استان قم نیز مانند دیگر استان‌ها برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده نیازمند تبادل آراء و گفت‌وگوی نخبگان است.

سرمست در ادامه با اشاره به ضرورت توانمندسازی مستعدان‌برتر، برگزاری کارگروه‌های تخصصی حول نیازها و چالش‌های واقعی استان توسط بنیاد نخبگان استان قم را الزامی دانست و تصریح کرد: این کارگروه‌ها زمانی به بازدهی بالا می‌رسند که از ظرفیت جوانان نخبه نیز در آنها استفاده شود.

استاندار قم با تاکید بر لزوم افزایش نقش‌آفرینی نخبگان در استان، اظهار داشت: روند فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌‌ها باید به نحوی باشد که افراد نخبه در محور سیاست‌گذاری و اجرا قرار بگیرند و بتوانند زمینه را برای توسعه کشور فراهم کنند.

وی در پایان ارتباط دولت و دانشگاه‌ها را از سیاست‌های مدیریت استان در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان دانست و گفت: شورای علمی نخبگان می‌تواند مسئولان را در تحقق این سیاست کمک دهد.