عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران: حفظ خونسردی و رعایت بهداشتی فردی جهت مقابله با ویروس کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران بر حفظ خونسردی و رعایت بهداشت فردی جهت مقابله با بیماری ویروسی کرونا تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر عشرتی ؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد : در رابطه با بحث همگیری بیماری ویروسی کرونا مهمترین نکته این است که خونسردی خود را حفظ نمایید و آرامش داشته باشید با دستپاچگی و ترس هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
دکتر عشرتی بیان کرد:  در مرحله بعد رعایت بهداشت فردی توصیه می شود. همان طور که اطلاع دارید این ویروس واگیردار است و می تواند خیلی از افراد را آلوده نماید لذا همه افرادی که آلوده می شوند علائم ندارد در نتیجه رعایت بهداشت فردی خیلی کمک می نماید تا از انتشار این ویروس جلوگیری شود.
وی افزود: بهداشت فردی در مرحله اول شامل شستن دست ها چندین بار در روز به ویژه در زمانی که در مکان های عمومی و اجتماعی حضور داریم و یا با سطوح مختلف دست تماس دارد .
معاون بهداشت دانشگاه تصریح ‌کرد: شستن دستها با آب و صابون کفایت می‌کند ولی باید تمام سطوح دست به مدت ۲۰ ثانیه شسته شود. برای افرادی هم که منع استفاده از آب دارند می توانند از محلول های ضدعفونی موجود استفاده نمایند.
وی توصیه کرد: افراد در موقع عطسه و سرفه ؛ بینی و دهان خود را بپوشانند تا از بروز ترشحات تنفسی به محیط اطراف جلوگیری شود و دستمال یکبار مصرف را در ظرف درب دار بیاندازند.
دکتر عشرتی اظهار کرد: استفاده از ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد ، فقط برای افراد آلوده و بیمار لازم است.
ایشان با اشاره به اینکه این بیماری رژیم غذایی خاصی ندارد ، افزود: فقط افراد دارای بیماریهای زمینه ای شامل بیماری های قلبی، ریوی، دیابت ، سرطان و به ویژه سالمندان و خانم های باردار در صورت بروز علائم باید به مراکز درمانی مراجعه فرمایند و بقیه در منزل استراحت نمایند.
وی گفت:  اگر این مسائل را درست و صحیح رعایت کنیم امید است تا این شرایط سخت را طی نماییم. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص تمهیدات این معاونت برای مقابله با ویروس کرونا ابراز داشت: آموزش به مردم و ارائه اطلاعات صحیح از وظایف معاونت بهداشت است . همچنین مدیریت بیماران سرپایی به مراکز تحت پوشش، نظارت بر اماکن تجمعی مانند بیمارستان ها متروها ، آموزش به متصدیان مشاغل مختلف از دیگر وظایف این معاونت می باشد .
تهیه خبر : رهنورد