عمومی | دانشگاه سیستان و بلوچستان

اقدامات انجام شده به منظور پیشگیرى از شیوع کرونا ویروس در دانشگاه سیستان وبلوچستان

در پى شیوع کرونا ویروس در کشور ولزوم پیشگیرى از گسترش این ویروس ، اقداماتى از سوى مسئولان دانشگاه انجام وپیگیرى گردید که در طول هفته جارى در  محدوده اماکن و فضاهاى آموزشى دانشگاه اجراء شد.

به گزارش روابط عمومى دانشگاه سیستان وبلوچستان ، از مهم ترین موارد و اقدامات اتخاذ شده ، انتشار اینفوگرافیک و اطلاعات ضرورى در مورد ویروس کرونا شامل علائم و روش هاى پیشگیرى از طریق سیستم چارگون به دانشگاهیان و به روز رسانى اخبار سامانه ایمنى پس از اعلام رسمى وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکى در مورد مثبت شدن تست دو مورد بیمار در شهر قم بوده است.

همچنین تهیه یک اینفوگرافیک جدید با عنوان "چگونه احتمال ابتلا به کرونا ویروس " را کاهش دهیم ، و اطلاع رسانى آن از طریق سیستم چارگون به دانشگاهیان و برگزارى جلسه ویژه در مرکز بهداشت دانشگاه وتشکیل کار گروه هاى مشخص متشکل از رئیس مرکز ،کارشناسان پایگاه سلامت و نیروهاى بهداشت محیط جهت اجرائى شدن موارد مذکور بخشى دیگر از اقدامات انجام شده بود.

بازدید از سلف سرویس و آشپزخانه دانشگاه و ارائه توضیحات و راهکارهاى پیشگیرانه به کارکنان آشپزخانه و تهیه محلول ضد عفونى کننده  به منظور ضد عفونى سطوح وارائه آموزش هاى لازم در مورد طبخ و تهیه مواد غذائی و دستور العمل گندزدائى سبزیجات از دیگر اقدامات پیشگیرانه اى بود که در سطح دانشگاه اجراء شد .