عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست شبکه بهداشت دیّر: بهره‌مندی تمامی جمعیت شهرستان دیّر از برنامه‌های طرح تحول سلامت

مهندس احمد آخوندی با اشاره به ارائه طرح تحول سلامت افزود: اجرای طرح تحول سلامت گامی مهم در توسعه حوزه سلامت و افزایش دسترسی جامعه به خدمات سلامت است.
وی تصریح کرد: ارایه خدمات نوین سلامت یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت است در راستای این طرح و نیز برنامه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر اجراشده است.
مهندس احمد آخوندی با اشاره به اهمیت شناسایی به‌موقع بیماری‌های غیر واگیر گفت: این امر در شروع درمان زودرس و پیشگیری از ناتوانی‌ها و معلولیت‌ها بسیار مهم و تأثیرگذار است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر اظهار داشت: خدمات نوین سلامت برای تمامی رده‌های سنی تعریف‌شده است که در دوره میان‌سالی و سالمندی شامل ارزیابی الگوی تغذیه‌ای، فعالیت جسمانی، مصرف دخانیات، سلامت دوره باروری و یائسگی، سلامت روان، عوامل اجتماعی و خانوادگی مؤثر بر سلامت و بررسی بیماری‌های واگیر و غیر واگیر به مردان و زنان بالای 30 سال در مناطق شهری و روستایی ارائه‌شده است.
وی با تأکید بر شناسایی به‌موقع بیماران عنوان کرد: آموزش جامعه در جهت خودمراقبتی و اجرای سایر برنامه‌های سلامت عامل بسیار مهمی در اجرای برنامه مراقبت‌های دوره میان‌سالی است.
مهندس آخوندی افزود: در راستای کاهش بار بیمارهای غیر واگیر، برنامه‌های بهداشتی ازجمله ارتقا سلامت و ایراپن در شهرستان دیّر در حال اجرا است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر ادامه داد: با انجام آزمایشات غربالگری، شناسایی به‌موقع بیماری‌ها در بیماران و اقدامات سریع و به‌موقع درمانی، توانسته‌ایم گامی مهم در جهت کاهش بار بیماری‌های غیر واگیر در جامعه برداریم.
وی افزود: 5 مرکز خدمات جامع سلامت، 10 خانه بهداشت روستایی و 6 پایگاه سلامت شهری در شهرستان دیّر خدمات بهداشتی درمانی به ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می‌دهند.
انتهای پیام/ ح.ن 3050