عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

کمیته کنترل عفونت و پیشگیری از کرونا ویروس در بیمارستان آیت الله طالقانی برگزار شد



کمیته کنترل عفونت بیمارستان آیت ا... طالقانی با موضوع پیشگیری و کنترل کرونا ویروس با حضور تمامی اعضا در سالن شفای مرکز برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل بیمارستان آیت الله طالقانی، در این جلسه دکترعلیزاده بیماری کرونا ویروس را یک بیماری قابل انتقال از حیوان به انسان برشمرد که هنوز راه های انتقال، مخازن حیوانی، راه های پیشگیری، تظاهرات دقیق بالینی آن مشخص نشده است و نیاز به مطالعات بیشتر دارد.

وی با اشاره به این مطلب که هنوز واکسن و درمان مناسبی برایکرونا ویروس وجود ندارد گفت: داشتن ظن بالینی بالا، شرح حال سفر، تماس با بیماران تب دار و بیماران دارای علایم تنفسی نقش بسیار مهمی در برنامه پیشگیری و کنترل این بیماری دارد .

دکتر علیزاده دوره کمون احتمالی بیماری را به طور متوسط بین ۳ تا حداکثر ۱۴روز برشمرد و افزود: ظن بالینی بالا و تشخیص اولیه به موقع، قراردادن بیماران مشکوک در فضای امن جدا از سایر بیماران (source control ) ؛ بخش مهمی از برخورد بالینی و جداسازی بیماران مشکوک به کرونا ویروس است.

وی از موضوعاتی که برای تسهیل شناسایی به موقع موارد مشکوک باید مورد توجه قرار گیرد به مواردی نظیر درخواست از کادر درمانی برای داشتن ظن بالینی بالا،استفاده از پرسشنامه های غربالگری،استفاده از پوسترها و علائم هشدار دهنده برای بیماران دارای علامت، استفاده از ماسک(ترویج بهداشت تنفسی) و رعایت موازین کنترل عفونت اشاره کرد.

اخذ تاریخچه و سابقه سفر، به کارگیری احتیاطات استاندارد برای همه بیماران، رعایت بهداشت دست، استفاده از وسایل حفاظت فردی در صورت لزوم بر مبنای ارزیابی خطر، رعایت بهداشت و آداب تنفسی، بهداشت محیط و سطوح درمانی، تزریق ایمن، تمیز کردن و ضدعفونی ابزار پزشکی، بهداشت منسوجات و ملحفه مورد استفاده بیماران و دفع بهداشتی پسماندها از دیگر موارد ذکر شده توسط دکتر علیزاده بود.

براساس این گزارش کمیته مذکور با حضور دکتر مشاری معاون درمان بیمارستان، دکتر خادمی مدیربیمارستان، دکتر علیزاده متخصص بیماری های عفونی، حسینی نسب مترون مرکز و کلیه اعضا حضور داشتند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع