عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

برگزاری جلسه شورای پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ، جلسه شورای پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور دکتر نقدی سرپرست دانشگاه و تمامی اعضاء ، با دستور کار گزارش عملکرد واحد پژوهش دانشکده های فنی و حرفه ای و کشاورزی استان سمنان در ترم ۹۸۱ توسط کارشناسان این واحدها برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر نقدی بر تقویت و رشد طرح های پژوهشی و مقالات در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان تاکید نمود.

وی بین المللی شدن دانشگاه فنی و حرفه ای را منوط به تقویت امر پژوهش در تمامی دانشکده ها دانست و بر همین اساس تشکیل تیم های پژوهش توانمند در هر دانشکده را از اولویت های کاری هر مرکز قرار داد.

سپس مهندس درخشش از عملکرد واحد پژوهش دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان به برگزاری کلاسهای آزاد مهارتی ، اففتاح نمایشگاه دائمی دستاوردهای پژوهشی استان ، حضور در نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی استان ، شرکت در نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای به میزبانی دانشکده شریعتی ، احداث مرکز مهارت آموزی و مهارت شغلی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان ، خرید تجهیزات ازشرکتهای خصوصی و دولتی در قالب طرح برند ملی ، تکمیل پروژه نقشه برداری از قسمت های مختلف دانشکده های پسران و دختران سمنان ، نظارت بر حسن اجرا و حمایت از پروژه های برتر دانشجویی ، تشکیل تیم پژوهشی دانشکده پسران متشکل از اساتید رشته های مختلف ، نظارت بر حسن اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی و برگزاری همایش هفته پژوهش با سخنرانی پروفسور خیرالدین و تقدیر از پژوهشگران برتر اشاره کرد.

در ادامه مهندس برنجی نیز اهم عملکرد دانشکده دختران شاهرود در امور پژوهش را برگزاری مسابقه دست ساخته های دانشجویی ، برگزاری ۱۷ کارگاه و ورک شاپ ، عقد تفاهم نامه با اداره فنی و حرفه ای ، برگزاری کلاس های آموزش زیاد ، مذاکره با شرکت مخابرات در خصوص برند ملی ، تشکیل بازارچه کارآفرینی ، بازدید از مراکزصنعتی ،هماهنگی جهت بازدید هنرجویان هنرستان ها از امکانات وتجهیزات دانشکده ، عقد تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری برشمرد.

حمایت و نظارت بر حسن اجرای پروژه های دستگاه مرکز فشار و دستگاه رینولدز و پروژه ساخت آبگرمکن خورشیدی از عملکرد واحد پژوهشدانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان بود که دکتر حیدرهایی به تشریح آن پرداخت.

دکتر غریب شاهیان تشکیل تیم پژوهشی دانشکده دختران ، برگزاری نمایشگاه توانمندی های هنری در سطح شهر و همچنین شرکت در نمایشگاه های استانی در هفته پژوهش از اقدامات صورت گرفته این مجموعه عنوان کرد.

در پاین این جلسه دکتر نقدی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات معاون و کارکنان اداره  پژوهش استان ، موضوع تعیین چارچوب کلی فعالیتهای پژوهشی استان و برنامه یکساله اعضاء هیئت علمی در حوزه پژوهش را مطرح نمود.