عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در نشست بررسی راهکارها جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دانشگاه محقق اردبیلی که با حضور معاونان، مدیران و روسای دانشکده های دانشگاه برگزار شد، از اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این دانشگاه خبر داد.
وی با اشاره به تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی به صورت خلاقانه به موضوع ورود کرده و بروشورهای لازم در جهت آگاهی دانشگاهیان به صورت مجازی و فیزیکی توزیع نماید.
حبیبی نقش کارکنان دانشگاه در مدیریت نگرانی ها و کاهش ترس و اضطراب دانشجویان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ضروری است کلیه دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان به رعایت بهداشت فردی و عمومی و آگاهی بخشی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و در صورت داشتن کوچکترین علائمی از بیماری به ویژه تب، سرفه و تنگی نفس به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه نمایند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به استفاده از وسایل شخصی در محیط دانشگاه تاکید کرد و افزود: ثبت حضور و غیاب کارکنان و دانشجویان نیز بدون استفاده از اثر انگشت و با استفاده از تشخیص چهره و کارت دانشجویی انجام شود.
وی به لزوم انجام معاینات مقتضی در خصوص افرادی که در یک ماه اخیر به شهرهایی که وجود ویروس کرونا در آنها تائید شده و همچنین استفاده از اسپری الکلی و ضدعفونی کننده های مناسب در ورودی های دانشگاه و محیط های دانشجویی تاکید کرد و گفت: معاونت دانشجویی نیز منوی غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن دانشجویان تهیه و عملیاتی نماید.
حبیبی با بیان اینکه استفاده از مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در ساختمان ها و دانشکده ها ضروری است که فضاهای عمومی دانشگاه باید هر چند ساعت یکبار ضدعفونی شوند، خاطرنشان کرد: همچنین ضروری است فوق برنامه ها، همایش ها، جلسات عمومی، اردوها و مسابقات ورزشی نیز تا اطلاع ثانوی برگزار نگردد.