عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

ماسک زدن کمکی به جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس جدید نمی کند/ مهترین روش پیشگیری، شستن مرتب دستهاست - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳


به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر رحیم رئوفی متخصص بیماری های عفونی و فوکال پوینت بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت:  ماسک یک منبع عفونت است زیرا با عطسه، سرفه و صحبت کردن فرد، قطرات تنفسی بر روی ماسک می ماند و تبدیل به یک منبع عفونی می شود که شخص  بیمار این منبع عفونی را با خود همه جا حمل می کند.

وی با اشاره به این مطلب که زدن ماسک تاثیری در پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ویروس از فرد بیمار به فرد سالم ندارد گفت: بیشترین عامل انتقال کرونا ویروس قطرات تنفسی روی سطوح است، لذا افراد می بایست دست های خود را مکررا با آب و صابون بشویند و تا آنجا که امکان دارد هنگام دست زدن به اشیاء و هر وسیله دیگر از دست غیر غالب استفاده کنند.

دکتر رئوفی خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک حتی گاهی باعث می شود توجه  ما از عامل اصلی انتقال ویروس یعنی دستها کم شده و شستسوی مداوم آنها را فراموش کنیم.

این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: توصیه می شود حتی افراد بیمار مبتلا به علائم سرما خوردگی و یا کرونا ویروس "covid۱۹"  به جای استفاده از ماسک به طور مداوم از دستمال کاغذی استفاده کنند. فرد بیمار باید مرتب از دستمال کاغذی استفاده کند و به محض مرطوب شدن دستمال، آن را دور بیندازد.

به گفته وی می بایست بعد از استفاده از دستمال کاغذی سریعا فرد بیمار دست هایش را بشوید.