عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تشکیل جلسه اضطراری کمیته بهداشت کارگروه سلامت در بلایا و بحران با محوریت کروناویروس در چهارمحال و بختیاری

وبدا‌‌؛ ‌ر‌ییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تشکیل جلسه اضطراری کمیته بهداشت کارگروه سلامت در بلایا و حوادث با محوریت کروناویروس خبر داد.
به گزارش وبدا‌؛ سید راشد جزایری افزود‌: این جلسه در سی امین روز از بهمن ماه ۹۸، ‌با حضور اعضای کمیته،در سالن جلسات مرکز بهداشت استان تشکیل شد.
وی تصریح کرد: این جلسه متعاقب تایید گزارش ابتلای دو نفر از هم وطنانمان به کرونا ویروس از سوی وزارت بهداشت و بمنظور بررسی میزان آمادگی مراکز خدمات جامع سلامت وبیمارستانهای استان و آموزش و اطلاع رسانی عمومی پیرامون این بیماری تشکیل و بر ضرورت حفظ آمادگی دستگاه ها و همکاری بین بخشی برای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس تشکیل شد.
وی اظهار داشت‌: همچنین در این جلسه تاریخچه واپیدمیولوژی بیماری کروناویروس، شباهت های آن به سایر بیماری های حاد تنفسی و اقدامات صورت گرفته در سطح جهانی و ملی واستانی برای کنترل این بیماری مطرح شد.
وی افزود: رعایت بهداشت فردی، شست و شوی صحیح دست ها، خود داری از دست دادن و دیده بوسی با افراد مبتلا به بیماری تنفسی و عدم حضور در اماکن تجمعی در صورت ابتلا به بیماری حاد تتفسی از نکات مورد تاکید در این جلسه برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس بود
جزایری گفت: متعاقب این جلسه جلسات هماهنگی با حضور مقامات ارشد استانی، روسا و مدیران دستگاه های اجرایی و عضو ستاد بحران وقرارگاه پدافند زیستی در اسرع وقت تشکیل و تمهیدات وتدابیر لازم برای مدیریت بحران انجام خواهد شد.