عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ترویج محیط کار سالم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود مراقبتی در سازمان‌ها است

محمدحسین دریسی در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: به دلیل افزایش آگاهی در مورد ارزش برنامه‌های ارتقای سلامت در محل کار که از سلامت و رفاه کارکنان حمایت کرده و پیامدهای شغلی مثبتی در این سازمان‌ها گزارش‌شده باید برنامه‌های ارتقای سلامت در محل کار ترویج داده شود.
دریسی اظهار کرد:  اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت در محل کار، مزایا و منافع زیادی برای سازمان‌ها و کارفرمایان به همراه دارد که ازجمله می‌توان به افزایش بازدهی و بهره‌وری در محل کار، کاهش میزان غیبت، افزایش رضایت کارکنان، بهبود فرایند استخدام و ابقای کارکنان، افزایش تعهدات سازمانی کارکنان و کاهش میزان غرامت شغلی اشاره کرد.
وی تصریح کرد: برنامه‌های ارتقای سلامت در محل کار، چندین حیطه سلامت ( تغذیه ، مدیریت استرس، فعالیت فیزیکی و ترک سیگار) را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: تغذیه سالم‌ تواند تاثیر چشمگیری بر توانمندی کارکنان در انجام موثر شغلشان داشته و در کنار تغذیه سالم، فعالیت بدنی نیز بخش مهمی از شیوه زندگی سالم است.
وی همچنین گفت: استرس به‌خودی‌خود هزینه‌ها و خسارت‌های پرسنلی فراوانی برای یک سازمان به بار می‌آورد. علاوه بر این، استرس با بسیاری از مشکلات سلامتی همچون افسردگی، بیماری قلبی، دیابت و چاقی در ارتباط بوده و برنامه ارتقای سلامت در محل کار، از طریق کمک به کارکنان در مدیریت استرسشان، می‌تواند بستر لازم برای ارتقای سلامت و رفاه عمومی کارکنان را فراهم آورد.
دریسی عنوان کرد: تعهد و مشارکت در مدیریت، تلاش برای افزایش تعهد کارکنان و ارایه فرصت به تمام کارکنان برای مشارکت در برنامه بدون توجه به وضعیت فعلی سلامتشان از اجزای ضروری برنامه‌های ارتقای سامت در محل کار است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: واحد آموزش و ارتقای سلامت شهرستان در راستای اجرایی شدن برنامه‌های ملی خود مراقبتی در سازمان‌ها، با برگزاری کلاس‌های آموزشی در ادارات دولتی و غیردولتی تاکنون ۳۰سازمان، حامی برنامه‌های ارتقا سلامت در محیط کار خود شده‌اند.

انتهای پیام/ س.غ / ۳۰۳۰


اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI