عمومی | دانشگاه شیراز

امضای تفاهم نامه علمی پژوهشی بین دانشگاه شیراز و مرکز تبیین اندیشه های آیت الله خامنه ای

در مراسمی ، تفاهم نامه علمی پژوهشی بین دانشگاه شیراز و مرکز تبیین اندیشه های آیت الله خامنه ای ؛ توسط دکتر سید مجتبی زبرجد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز و دکتر محمد هادی صادقی، رئیس مرکز تبیین اندیشه های آیت الله خامنه ای به امضا رسید .
دکتر زبرجد، در آیین امضای تفاهم نامه اظهارداشت: هدف از امضای این تفاهم نامه ، همکاری مشترک طرفین در زمینه علمی، پژوهشی شامل اجرای پروژه های پژوهشی، برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی نخبگانی و تولید محصولات مشترک می باشد.
وی ادامه داد : برگزاری نشست های علمی و همایش های پژوهشی در راستای تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری ، طراحی و اجرای طرح ها و پروژه های پژوهشی ، جهت دهی و حمایت از پایان نامه ها، رساله ها و مقالات ؛ تالیف و تدوین کتاب، راه اندازی و حمایت از مجلات علمی - پژوهشی مشترک ، اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات، تجارب و دستاوردهای علمی و پژوهشی و همکاری با سایر مراکز علمی و پژوهشی ملی و بین المللی ؛ از موارد تفاهم نامه علمی پژوهشی بین دانشگاه شیراز و مرکز تبیین اندیشه های آیت الله خامنه ای به شمار می رود.
دکتر صادقی، رئیس مرکز تبیین اندیشه های آیت الله خامنه ای نیز در آیین امضای تفاهم نامه اظهار داشت: این مرکز با هدف تبیین، ترویج وتعمیق منظومه فکری انقلاب اسلامی و نواندیشی های رهبرمعظم انقلاب در جامعه علمی و دانشگاهی کشور با توجه به خلاء های موجود و ایجاد نگاه علمی به اندیشه های معظم له تاسیس شده است.
وی افزود: مرکز تبیین اندیشه های آیت الله خامنه ای پس از انعقاد تفاهم نامه با معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در صدد است در مرحله اول سه پروژه پژوهشی را با همکاری این معاونت در دانشگاه شیراز به پیش ببرد.
به گفته ی دکتر صادقی، پروژه هویت ایرانیان ، پروژه تحول در علوم انسانی و پروژه سبک زندگی اسلامی ایرانی؛ از مواردی است که با همکاری سه جانبه بین مرکز تبیین اندیشه های آیت الله خامنه ای ، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شیراز و وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با امضای این تفاهم نامه، همکاری های دانشگاه شیراز و مرکز تبیین اندیشه های آیت الله خامنه ای بیش از پیش گسترش و تعمیق یابد.