عمومی | دانشگاه شیراز

مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) ویژه بانوان دانشگاهی

مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن، ویژه ی بانوان دانشگاهی با حضور هیات رئیسه ی دانشگاه و بانوان هیات علمی و کارمند دانشگاه شیراز برگزار شد.
در این مراسم که به همت «امور بانوان و خانواده دانشگاه شیراز» ترتیب یافت، دکتر نادگران، رئیس دانشگاه شیراز ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) و روز زن، از زحمات بانوان دانشگاهی که در کسوت اعضای هیات علمی و کارمند دانشگاه فعالیت دارند، سپاسگزاری کرد.
وی وظایف بانوان هیات علمی را نسبت به آقایانی که در کسوت هیات علمی ایفای نقش می کنند، دشوارتر و سنگین تر ارزیابی نمود و گفت: نقش و جایگاه بانوان هیات علمی در بین دانشجویان، به ویژه دانشجویان دختر بسیار بارز هست و بسیاری از راهکارهایی که ما در تعامل و مواجهه با دانشجویان دختران، باید داشته باشیم می تواند از ایده ها و از نقش آفرینی این بانوان سرچشمه بگیرد. وی در ادامه مجدانه خواستار ارائه ی ایده و مشارکت بانوان هیات علمی در این حوزه شد و همکاری این افراد را در این رابطه تاکنون بسیار گره گشا خواند، به ویژه از همکاری های موثر بانوان هیات علمی در زمینه ی امور فرهنگی و اجتماعی، مخصوصا ارتباط با انجمن های علمی و دانشجویی یاد کرد.
در ادامه دکتر ستایش، معاون اداری-مالی دانشگاه نیز، ضمن تبریک و تهنیت میلاد باسعادت حضرت صدیقه زهرا (س)، از زحمات و فعالیت های بانوان دانشگاه شیراز تقدیر و تشکر کرد و بانوان دانشگاه را چه در کسوت هیات علمی یا کارمند، کم نظیر خواند. وی به نقش اساسی و ارزنده ی بانوان در تعلیم و تربیت فرزندان و به دنبال آن نسل آتی اشاره کرد و از همه ی بانوان خواست تا علیرغم همه ی مشکلات کشور، به ویژه مشکلات اقتصادی از نقش خود برای ایجاد امید و نشاط خانواده استفاده و امید را به جامعه تزریق کنند.
اجرای موسیقی، تئاتر و تقدیر از بانوان به ویژه برگزیدگان نمایشگاه توانمندی های بانوان از دیگر برنامه های این مراسم بود.