عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: ارتقای سلامت مردان به‌عنوان یک بحران خاموش نیازمند پیگیری جدی است

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ مهندس حسن فخرایی افزود: بحران سلامت مردان در تمام دنیا به‌عنوان یک بحران خاموش سلامت تلقی شده و کشورهای مختلفی موضوع ارتقا سلامت مردان را به‌طورجدی  پیگیری می‌کنند.
وی بیان داشت: میزان مرگ‌ومیر در مردان نسبت به زنان بالاتر بوده و به دلایلی طول عمر آن‌ها کوتاه‌تر است که مشکلات و عوامل خطر اختصاصی متعددی نیز، سلامت آنان را تهدید می‌کند، در چنین شرایطی آگاهی، حمایت و عمل به‌عنوان اصلی‌ترین راهکارهای رفع بحران فوق می‌تواند جامعه مردان را نیز از حداقل مواهب سلامت بهره‌مند سازد.
مهندس فخرایی شعار هفته ملی سلامت مردان ایران(سما) در سال ۹۸ را " محیط کار سالم، کارکنان سالم" دانست و اضافه کرد:  ۱ لغایت۷ اسفندماه فرصت مناسبی است که باید از آن به بهترین وجه برای اطلاع‌رسانی و حساس سازی در خصوص اولویت‌های سلامت مردان به گروه‌های مختلف در خانواده و جامعه استفاده کرد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان داشت: در سال جاری با توجه به اهمیت "سلامت مردان در محیط کار" با تاکید  بر آموزش پیشگیرانه در خصوص بیماری‌هایی از قبیل سرطان در مردان، آسیب ناشی از حوادث، علل شغلی ناباروری مردان و ... به‌عنوان موضوع اصلی هفته مذکور انتخاب‌شده که سلامت اکثر مردان شاغل کشور اعم از کارمندان، کارگران و صنوف در بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی مدنظر قرار داده می‌شود.
وی در خصوص مهم‌ترین فعالیت‌های مرتبط با این هفته در شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: آموزش گروهی در مراکز خدمات جامع سلامت در خصوص سرطان‌های شایع مردان، جلسات آموزشی در ادارات و شرکت‌ها در خصوص مواجهات شغلی و عوامل خطر در محیط کار، برگزاری جلسات آموزشی توسط کارشناسان روان و تغذیه در سازمان‌ها ، شرکت‌ها و ادارات از مهم‌ترین فعالیت‌های این هفته است.

انتهای پیام/ ا.س-۳۰۰۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI