عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

مراسم عزاداری چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی


مراسم عزاداری چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۷ بهمن‌ماه در نمازخانه پردیس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، این مراسم عزاداری با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و بخش‌هایی از وصیت‌نامه سردار شهید سپهبد سلیمانی قرائت شد.

سردار صدیق از قرارگاه امام حسین (ع)  هدف از برگزاری این مراسم را گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد سلیمانی دانست و با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌‎های سردار سلیمانی ارادت به حضرت فاطمه زهرا‌(س) است به بیان ویژگی‌های ارزشمند دخت بزرگوار نبی‌اکرم‌(س) و همسر امام علی(ع) پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت توجه همه مسئولان کشوری و آحاد مردم به احادیث حضرت زهرا‌(س) و خطبه فدک برخی موضوعات مطرح شده در این خطبه را تبیین کرد.

سردار صدیق انقلاب اسلامی ایران را پدیده‌ای نادر دانست و با اشاره مقایسه‌ای به وضعیت کشور در دوران قبل و بعد انقلاب  گفت: انقلاب ما بااهمیت و از جنس آن چیزی است که پیامبر اکرم‌(ص) می‌‍خواهد.

وی موئلفه‌های قدرت هر کشور را امام، مردم و فرهنگ قالب بر آن کشور عنوان کرد و با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف ازجمله پزشکی گفت: افراد بسیاری از کشورهای مختلف برای دریافت خدمات پزشکی به ایران مراجعه می‌کنند.

وی افزایش تعداد واحدهای دانشگاهی در سطوح مختلف را از دیگر موفقیت‌ها برشمرد و تاکید کرد که مدیران اجرایی باید با کیفیت‌بخشی هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی در پایان از سردار قاسم سلیمانی به عنوان فردی برخوردار از حکمت، مخلص و مرد نبرد یاد کرد و گفت: راهبرد حاج قاسم دارای ویژگی‌های خاصی بود که باید به ابعاد مختلف آن پرداخته شود.