عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

تشدید نظارت بر دکه‌های مواد غذایی شهرستان دشتستان در دستور کار قرار گرفت

ماریا خویش دوست در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: سلامت دکه‌های ارائه‌دهنده مواد غذایی همواره از دغدغه‌های بخش بهداشت و درمان بوده است و ازآنجاکه اکثر این دکه‌های فاقد مجوزهای بهداشتی می‌باشند امر نظارت بر دکه‌ها را با مشکل مواجه می‌سازد.
وی تصریح کرد: با طرح موضوع تشدید نظارت و بازرسی‌های مشترک بر دکه‌های مواد غذایی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتستان، مقرر شد که بازرسی مشترک از دکه‌ها در دستور کار قرار گیرد.
خویش دوست با اشاره به اینکه در این طرح از ۳۵ دکه مواد غذایی بازدید به عمل آمد بیان کرد: دکه‌ها از نظر وضعیت نظافت، آب آشامیدنی، دفع فاضلاب، ارائه مواد غذایی تاریخ گذشته بازدید و مواد تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط جمع‌آوری شد.
وی بابیان اینکه متاسفانه وضعیت نظافتی اکثر دکه‌های دشتستان نامطلوب است اظهار کرد: در سنجش آلودگی که از سطح میز کار، چرخ‌گوشت و دست‌اندرکاران دکه‌ها انجام شد، بیش از ۸۴ درصد موارد، دارای آلودگی میکروبی بالا بوده و همچنین در سنجش روغن‌ها نیز ۶۰ درصد موارد دارای پر اکسید بالا و غیرقابل‌مصرف بوده است.
خویش دوست افزود: با دستور مستقیم فرماندار و الزام دکه‌های مواد غذایی به دریافت مجوزهای بهداشتی و تشدید نظارت بر دکه‌ها امیدواریم که وضعیت بهداشتی دکه‌ها بهتر شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از شهروندان خواست مواد غذایی خود را از مراکز معتبر که دارای پروانه بهداشتی هستند، تهیه کنند و خاطرنشان کرد: بازرسی مشترک از دکه‌های مواد غذایی شهر برازجان با حضور نمایندگان نیروی انتظامی، اصناف، شهرداری و بازرسان شبکه بهداشت و درمان دشتستان انجام گرفت.
انتهای پیام/ س.غ / ۳۰۳۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI