عمومی | سیویلیکا

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت توسعه محصول جدید با استفاده از MADM خاکستری (مورد مطالعه: مرکزعرضه فست فود KFC درشیراز)

فرایند توسعه محصول جدید در بعضی موارد و برخی از صنایع پیچیده بوده و فهم قابلیت ها ، مزایا و مراحل اجرایی تجاری سازی یک فناوری نو به آموزش ،تجهیزات و توانایی های خاص استفاده کننده نیازدارد.در همین راستا به شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت توسعه محصول جدید با استفاده از MADM خاکستری (مورد مطالعه: مرکز عرضه فست فود KFC در شیراز) در این تحقیق پرداخته شد.جامعه اماری این تحقیق شامل پرسنل شرکت عرضه فست فود KFC در شیراز به تعداد ۳۴۸ نفر بود که به دلیل استفاده از تکنیک تحلیل خاکستری از خبرگان شرکت به تعداد ۱۰ نفر برای حجم نمونه و تهیه پرسشنامه استفاده شد. در این تحقیق از روش تحلیلی داده فازی خاکستری در نرم افزار اکسل استفاده گردید و نتیجه اینکه برخورداری از فناوری جدید ، وجود مهارت مورد نیاز ، رعایت استانداردها و وجود فرهنگ خلاقیت و نوآوری به ترتیب از مهمترین دلایلبرای توسعه محصول جدید به حساب میاید..

---

نگارنده:پوریا مختاری
استاد راهنما:دکترامیری
استاد مشاور:دکترپیام فرهادی
استاد داور:دکتررمضانی قطب ابادی