عمومی | دانشگاه لرستان

برگزاری مراسم روز زن با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان


با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، مراسم روز زن و گرامیداشت مقام مادر، برگزار شد.

به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و با حضور ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، مراسم ویژه این روز برای اعضای هیئت علمی و کارکنان زن دانشگاه لرستان برگزار شد.

صبح روز شنبه، ۲۶ بهمن ماه و همزمان با روز زن، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، مراسم ویژه این روز را در سالن اجتماعات ساختمان جدید مدیریت فرهنگی و اجتماعی سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار کرد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و اعضای هیئت علمی و کارکنان زن دانشگاه لرستان حضور داشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل، در سخنانی، ضمن تبریک روز زن، گفت:«اساس مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص)، فاطمه زهرا (س) است و به همین علت، ایشان اُم اَبیها خطاب می شدند که نشان از جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا (س) نزد پیامبر گرامی اسلام (ص) است».

دکتر حسین فلاحی اصل، توضیح داد:«در عصر جاهلیت، این پدیده اجتماعی خرافی وجود داشت که دختران را زنده به گور می کردند؛ در چنین عصری، شاهد جایگاه و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) نزد پیامبر گرامی اسلام (ص) بودیم و این، نوعی عظمت دادن به مقام زن، توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) است».

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«نام حضرت فاطمه زهرا (س) و توسل جستن به ایشان، مشکل گشا و راهگشاست».

گفتنی است در این مراسم، به قید قرعه، به تعداد ۱۴ نفر از همکاران شاغل دانشگاه لرستان، جوایزی اهداء شد.

دکتر مهری سعیدی نیا، مشاور امور بانوان رئیس دانشگاه لرستان نیز در سخنان کوتاهی، روز زن و مادر را به حاضران تبریک گفت و تصریح کرد:«حضرت فاطمه زهرا (س)، یک الگوی کامل و جامع در همه ابعاد برای زنان است».