عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

برگزاری جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دانشکده فنی انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی، روز سه شنبه مورخه ۹۸/۱۱/۲۱ جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با حضور جمع کثیری از اساتید و کارکنان در سالن کنفرانس دانشکده فنی انقلاب اسلامی برگزار گردید. در ابتدای جلسه مهندس عبدی ریاست دانشکده، ضمن خیرمقدم به مدعوین، مطالبی را در خصوص پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ و همچنین مبارزات و مجاهدت های وصف نشدنی سردار سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از اسلام و ایران اسلامی، چه در داخل مرزهای ایران و در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و چه در خارج از مرزهای ایران در مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در سوریه، عراق، افغانستان طی دو دهه اخیر، بیان نمودند. مهندس عبدی، حاج قاسم سلیمانی را به یک قهرمان قدرتمند و پرآوازه نه تنها برای ایران بلکه برای تمام آزادی خواهان و حتی دشمنان ایشان دانستند و نقش بی بدیل و قدرتمند سردار سپهبد شهید سلیمانی در تقویت و استحکام محور مقاومت در منطقه، پایان دادن به گروه تروریستی داعش، مبارزه با تروریسم و گسترش عمق مرزهای استراتژیک ایران در منطقه و جهان که باعث شد طی چند سال اخیر ایشان به عنوان پرنفوذترین و اثرگذارترین فرد در تحولات خاورمیانه و همچنین، اصلی ترین دشمن آمریکا و رژیم صهیونیستی در رسانه های جهان شناخته و مطرح شود، مهم و حیاتی قلمداد کردند. از این رو، بیان و پاسداشت رشادت ها و مجاهدت های این شهید والامقام از جمله اقداماتی است که می تواند به شناخت بیشتر شخصیت و خدمات ایشان به ایران و اسلام و همچنین زنده نگه داشتن راه و هدف این شهید کمک نماید. شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ایراد فرمودند .

حجت الاسلام و المسلمین بنیان جوادی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری(مدظله) در دانشگاه فنی و حرفه ای، بیاناتی را در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ایراد نمودند .

در ادامه، دکتر جلیلی رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، ابتدا به چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی پرداختند و جهان را قبل از انقلاب اسلامی ایران و نظام سلطه،  به دو بخش نظام شرق(کمونیسم) و نظام غرب(لیبرایسم) تقسیم بندی نموده که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این گروه بندی به سه بخش تقسیم شد و تمدن اسلامی باعث شد که نظام و قدرت جدیدی شکل بگیرد. ایشان به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری(مدظله) اشاره داشتند که تمدن نوین اسلامی را با شاخصه های جدید با کمک کشورهای همسایه( ۱۰ کشور همسایه ایران با ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت) که موجب رشد این تمدن نوین معرفی گردد. دکتر جلیلی تمام انقلاب های بزرگ همچون انقلاب کبیر فرانسه یا هند که به حاکمیت ۲۰۰ ساله انگلستان پایان داد فاقد انقلاب دین در کنار حاکمیت (سیاست) دانستند اما انقلاب اسلامی را با یک شاخصه و ویژگی منحصر به فرد یعنی نظام دینی و حاکمیتی در کنار هم رشد یافته معرفی نمود .ند

در ادامه ایشان دو نظریه در خصوص انقلاب اسلامی در نئورسین های داخلی را اینگونه معرفی کردند: اول کسانی که اعتقاد داشتند پس از انقلاب باید به خانه های خود بروند. دوم، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی( ره ) که فرموند: دین و سیاست در کنار یکدیگر است. انقلاب دوم به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی، بیرون نمودن استعمار و تسخیر لانه جاسوسی بود که منجر به بیرون راندن نظام سلطه و غرب از کشور شد و در طول این چهل سال دشمنان با جنگ تحمیلی، تحریم های سخت، ایجاد داعش و گروهک‌های تروریستی سعی داشتند جلوی انقلاب را بگیرند .

دکتر جلیلی در ادامه مطالب خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) در خصوص انقلابی گری، اظهار داشتند: نظام انقلابی و تفکر انقلابی بایستی بطور مداوم در کنار یکدیگر باشند؛ اگر به ظرفیت های داخلی توجه شود، عبور از بحران و مقابله با استکبار و دشمنان امکان پذیر است. آرمان بیانیه، رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است و این، بدون کمک همسایگان و همبستگی مسلمانان جهان میسر نخواهد بود.

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری با مدیریت جهادی، نظام آموزشی و دانشگاهی به سمت آموزش مهارت محور پیش می رود و حفظ تمامیت ارزی و امنیت کشور، فضای معنویت و اخلاق، نقش زنان و  جوانان در انقلاب اسلامی و پیشرفت های موجود، هم نوع دوستی، توسعه تفکر سیاسی عموم جامعه، گسترش فارغ التحصیلان دانشگاه ها، از ویژگی های بارز انقلاب اسلامی می باشد که پس از تثبیت انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

روابط عمومی دانشکده فنی انقلاب اسلامی