عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

بزرگداشت روز زن ومقام مادر در دانشکده فنی وحرفه ای ثامن الحجج (ع) مشهد

گرامیداشت روز مادر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)

به گزارش روابط عمومی دانشکده ثامن الحجج (ع) ، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س) ، با هدف بزرگداشت مقام زن، با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان ، با همت معاونت فرهنگی و دانشجویی در نمازخانه  برگزار شد.

در آغاز  این برنامه حجه الاسلام ذاکری جو  در سخنانی، ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زهرا (س)؛ وجود نازنین حضرت زهرا(س) را مایه فخر و مباهات همه مسلمانان و خصوصاً شیعیان دانست والگوگیری از شخصیت کامل و بی بدیل دخت رسول خدا( صلی الله علیها و آله )  را برای تمام زنان مایه ی آرامش و سعادت در زندگی عنوان کرد.

ایشان نقش و حضور ارزشمند بانوان در عرصه های اجتماعی را با اهمیت خواند و به تبیین اهمیت جایگاه مادر از نگاه قرآن اشاره و افزود: مهمترین معیار و ملاک ارزیابی  درستی و نادرستی یک عمل، کتاب خداست، لذا در قرآن آمده است که اگر می خواهید در زندگی سعادتمند شوید یکی خدا را بپرستید و دوم اینکه به والدین خود احترام بگذارید و احترام به پدر و مادر را در طراز پرستش خداوند بیان نموده است.

حجهالاسلام عارفی فرد معاون نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده به نامگذاری روز میلاد فاطمه الزهرا(س) به عنوان روز مادر از سوی امام راحل اشاره وگفت: به حدی مقام مادر والا و با ارزش است که امام (ره) با توجه کامل به شخصیت ویژه فاطمه الزهرا(س) روز میلاد این بانوی عظیم الشان را روز مادر اعلام کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بانوان جامعه باید با تاسی و الگوپذیری از سیره و منش فاطمه الزهرا(س) در مسیر کمال و بهروزی پیش رفته و دنیا و آخرت خود را تضمین نمایند.