عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

شستشوی مدوام دست ها در پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس بسیار مهم است - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱


متخصص بیماری های عفونی و فوکال پوینت  بیماری های عفونی دانشگاه گفت: مهم ترین گام در پیشگیری از کرونا ویروس رعایت بهداشت تنفسی و دست ها است.

به گزارش وبدا جهرم؛  دکتر رحیم رئوفی با اشاره به پیشگیری از بیماری کرونا ویروس اظهار داشت: کرونا ویروس ۲۰۱۹ یک بیماری  شبیه آنفولانزا است که در موارد بسیار شدید آن خطرناک محسوب می شود. ایمنی پایین بدن و وجود بیماری های زمینه ای از علت های مرگ و میر افراد مبتلا به این ویروس بوده است.  افراد برای پیشگیری از آن می بایست به بهداشت تنفسی و دست ها توجه زیاد داشته باشند.

وی گفت: رکن اول در پیشگیری از این بیماری ویروسی شستشوی مکرر دست ها است. زیرا افراد بدون اینکه توجه داشته باشند در طول روز دست های خود را به سطوح مختلف چون دستگیره در و غیره می زنند. لمس این دست های آلوده به صورت و دهان ابتلای این بیماری را تسهیل می کند.

به گفته وی  رعایت فاصله، دست ندادن به افراد،  استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه و دست نزدن به چشم ها موکدا توصیه می شود.

وی با اشاره به این موضوع که تا کنون هیچ مورد تایید شده از ابتلاء به کرونا ویروس در کشور و همین طور مورد مشکوک مبتلا به این بیماری در شهرستان جهرم دیده نشده است گفت: با توجه به اینکه ویروس مرز نمی شناسد و کافی است از یک انسان به انسان دیگر انتقال یابد پیشگیری بسیار مهم است. با رعایت اصول بهداشتی می توان به آسانی این بیماری را کنترل و مهار کرد.

وی عنوان کرد: کرونا ویروس۲۰۱۹ درمان اختصاصی ندارد و درمان های حمایتی آن تا کنون شامل اکسیژن درمانی، مایع درمانی، عدم تجویز کورتون و تهویه مصنوعی بوده است.