عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

هیچ مورد مشکوک ابتلا به کرونا ویروس در جهرم مشاهده نشده است - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶


دکتر سید مجید ارجمند در گفتگو با وبدا جهرم گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ابتدای ابلاغ سازمان بهداشت جهانی و  همسو با اجرای دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر  مقابله با ویروس کرونای جدید، با جدیت تمام، هماهنگی ها و اقدامات لازم را به عمل آورده و تاکنون  هیچ موردی مشکوک ابتلاء کرونا ویروس در جهرم، مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اینکه مهم ترین وظیفه ما در حال حاضر، اطلاع رسانی و  آموزش های لازم در خصوص پیشگیری  از این بیماری است گفت:  در این رابطه سه کمیته بهداشت، درمان و اطلاع رسانی در دانشگاه، تشکیل شده که به موازات هم امور آموزش صحیح و اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی را ضمن تعاملات بین بخشی بر عهده دارند. وی گفت: تنظیم توصیه های بهداشتی،تهیه  کلیپ  و مخابره آخرین پیام ها و اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت بهداشت به صورت روزانه در شبکه های مجازی  از اقدامات این کمیته به شمار می رود.

دکتر ارجمند به برگزاری چندین جلسه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با محوریت کرونا ویروس در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع ،این جلسات با حضور فرماندار جهرم و مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی برگزار و بر لزوم شفافیت و  ارتقاء امنیت سلامت اجتماع و مصونیت از این ویروس تاکید شد.

معاون بهداشتی دانشگاه شرکت در جلسات ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت و معاونین وزارت بهداشت، را با هدف تبادل نظر و دریافت آخرین دستورالعمل و سیاست‌های کلی وزارت بهداشت در خصوص کنترل ویروس کرونا، از اقدامات اولیه برنامه ریزی و کنترل شیوع ویروس کرونا دانست.

دکتر ارجمند در ادامه افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته تشکیل کارگروههای آموزشی توسط همکاران و رابطین بهداشتی و پزشکان خانواده در سطح شهر و روستا بود که به صورت حضوری انجام پذیرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه، ضمن تکذیب شایعه وجود مورد مبتلا به ویروس کرونا در جهرم  به فعالیت شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و اکیپ مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه، برای کنترل و مقابله با این ویروس اشاره کرد  و افزود تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلاء به ویروس کرونا در جهرم مشاهده نشده است.

دکتر ارجمند در پایان خطاب به مردم شریف افزود: بیماری کرونا ویروسی جدید است و  بهتر است از دست دادن و روبوسی کردن با افراد دارای علایم تنفسی (سرفه، عطسه و...)خودداری کرده و دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

وی خاطرنشان کرد: به طور مداوم و در هر زمان ممکن اقدام به شست و شوی کامل دست‌ها با آب و صابون کنید و در این بین مدت شست‌و‌شوی دست‌ها حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه باشد و تمامی قسمت‌های دست اعم از انگشتان خصوصا انگشت شست، کف دست و مچ دست شسته شود.

وی بیان کرد: در صورت عدم دسترسی به آب از ژل‌های ضدعفونی کننده با پایه الکل که نیاز به شستشو با آب ندارند، برای شستن دست استفاده کنید.