عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دیدار سرپرست دانشگاه با امام جمعه و فرماندار شهرستان البرز

دکتر پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در سفری یک روزه به شهرستان البرز، ضمن بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک محمدیه و حضور در کلاس آموزشی مجریان برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت، با امام جمعه و فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست دانشگاه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین مهدوی، امام جمعه شهر الوند، گفت:  امامان جمعه به دلیل مورد وثوق بودن مردم و اشراف به مسایل منطقه مورد توجه برنامه‌های سلامت محور هستند.

دکتر نامدار با اشاره به همکاری و تاثیر کلام  امامان جمعه در اجرای طرح کنترل فشار خون،‌گفت : این طرح در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مفید بود و تعداد زیادی از مردم که از بیماری فشار خون خود خبر نداشتند، در این مرحله از بیماری خود آگاه شدند و امامان جمعه در روشنگری و همراه سازی مردم نقش درخشانی داشتند که جا دارد از همگان تقدیر و تشکر داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه به موضوع واگذاری بیمارستان خیریه رحیمیان به دانشگاه علوم پزشکی هم اشاره کرد و افزود: بحث های مفصلی در باره واگذاری این بیمارستان صورت گرفت و به جد پیگیر بحث واگذاری بیمارستان هستیم و آماده ثبت محضری انتقال و هبه بیمارستان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی،امام جمعه الوند نیز برای هر گونه کمک به حوزه سلامت اعلام آمادگی کرد و گفت :مردم  شهر الوند لایق توجه بیشتر و امکانات بهداشتی و درمانی بیشتری هستند و امکانات موجود در شان این مردم و عادلانه نیست.

دکتر نامدار در ادامه سفر خود با محمد نصیری، سرپرست فرمانداری البرزنیز دیدار و پیرامون موضوع سلامت، واگذاری بیمارستان رحیمیان، احداث بیمارستان در ناحیه شهری مهرگان، طرح کشوری هرخانه یک پایگاه سلامت، بحث و تبادل نظر کرد.

سرپرست دانشگاه با یادآوری صرف زمان زیاد مدیران دانشگاه برای راه اندازی مجدد بیمارستان رحیمیان وتاکید بر سرمایه گذاری در  بهداشت بجای درمان، گفت: شهر محمدیه برند هر خانه یک پایگاه سلامت در کشور است. اهمیت این طرح به حدی است که انجام داوطلبانه این طرح در برخی دانشگاه ها شروع شده است.این طرح به اندازه طرح بهورز که باعث مهار بسیاری از بیماری های واگیر شد و بهداشت و سلامت را به روستاها منتقل کرد؛ اهمیت دارد.

دکتر نامدار ادامه داد: در بهداشت و درمان جزو کشورهای پیشرفته هستیم، الان وقت آن هست که برنامه‌های بهداشت را به خانه ها ببریم،همکاری نهادها در اجرای این طرح مفید بوده است. مزایای طرح بسیار زیاد است و این بسته های آموزشی بار مراجعات به بیمارستان را کاهش خواهد داد. مثلا روزانه یکی دو مورد مراجعه پای دیابتی داریم که این آموزش ها سطح آگاهی های مردم را بالا خواهد برد و مراجعه به بیمارستان و درمانگاه ها کم خواهد شد.

محمد نصیری، سرپرست فرمانداری شهرستان البرز با تشکر از تلاش ها و هماهنگی های انجام شده برای واگذاری بیمارستان رحیمیان، و همچنین با اشاره به طرح هرخانه یک پایگاه سلامت، گفت : این طرح به حدی مهم است که وزیر بهداشت مستقیما و صرفا برای نظارت بر اجرای این طرح در محمدیه حضور یافت.  در خصوص بیمارستان سجادیه نیز، حجم مراجعات به درمانگاه های تامین اجتماعی محمدیه زیاد است و این نشان می دهد که در ناحیه شهری مهرگان با جمعیت قابل توجه، نیاز به احداث بیمارستان داریم.

در این دیدارها که روز ۲۳ بهمن ۹۸ برگزار شد؛ هاشم علیجانی رییس مرکز مدیریت شبکه های معاونت بهداشتی و دکتر ناهید یزدی معاون فنی معاونت بهداشت ، صفر فیض الهی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز و ناظم الله فرهادی رییس شورای شهر محمدیه نیزحضور داشتند.