عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

نشست هم‌اندیشی اساتید با موضوع انقلاب اسلامی و تحولات اخیر


نشست هم اندیشی اساتید با موضوع انقلاب اسلامی و تحولات اخیر با حضور دکتر سلیمانی و مسئول دفتر نهاد رهبری و دبیر هم اندیشی استادان در سالن جلسات معاونت پژوهشی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد رهبری دانشگاه، در ابتدا جلسه حجت الاسلام و المسلمین کاظمی ضمن عرض خیر مقدم به بیان نکاتی پیرامون شکل گیری حکومت ها با محوریت شیعه پرداخت و اظهار کرد: تا قبل از انقلاب، حکومت‌هایی که تشکیل می‌شدند بیشتر پادشاهان و حکام رویکردی شیعی محور داشتند ولی حکومت بر پایه ی اعتقادات شیعه برپا نشده بود و انقلاب اسلامی ایران اولین حکومتی بود که بر مبنای اعتقادات شیعه به وجود آمد.

وی در ادامه افزود: وظیفه ذاتی اساتید و نخبگان جامعه دفاع از آرمان‌های انقلاب و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است.

دکتر سلیمانی دانشیار علوم سیاسی نیز در این جلسه به توضیح مسائلی از ابتدای انقلاب و نحوه ی پیروزی انقلاب پرداخت و در ادامه برخی از تحولات اخیر من جمله تبیین طرح معامله قرن که توسط آمریکا مطرح شده است را مورد بررسی قرار داد.

وی بیان کرد: یکی از اصول طرح معامله قرن  این است که فلسطینیان می بایست سلاح خود را زمین بگذارند و دوم این که حق بازگشت آزادگان فلسطینی را با هدف جمعیت زدایی حذف کرده و مسئله بعد شناخت بیت المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل با هدف حاکمیت زدایی مطرح شده است.

در ادامه دکتر سلیمانی چهار مشکل و زاویه اساسی آمریکایی ها با ایران را در قالب محور های چهارگانه :

۱-مسئله صلح خاورمیانه

۲-مسئله حقوق بشر

۳-مسئله هسته ای

۴-مسئله موشک های دور برد و بالستیک را مطرح کردند و پیرامون این چهار محور مسائل و مشکلات بین ایران و عراق را مطرح کرد.

در پایان، برخی از اساتید شرکت کننده در نشست هم اندیشی به بیان نقطه نظرات خود و سوالات پیرامون مسائل مطرح شده پرداختند و جلسه هم اندیشی با پاسخ دکتر سلیمانی به پرسش ها و سوالات خاتمه پیدا کرد.