عمومی | دانشگاه سیستان و بلوچستان

مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد

مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی صبح روز دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۹۸ در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، این مراسم با حضور حجه الاسلام عزیزی امام‌جمعه موقت زاهدان، دکتر رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان، حجه الاسلام آقا طهرانی مسئول دفتر نهاد ولی‌فقیه در دانشگاه، مقامات سپاه و بسیج، روسای دانشگاه‌های استان، جمعی از مقامات استانی و دانشگاهیان برگزار شد.

دکتر رضایی با گرامیداشت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی بر سه اصل توحید، مشارکت مردمی و رهبری امام راحل (ره) پایه‌ریزی شد و چهار دهه است که پیام استقلال، آزادی و خودباوری به گوش تمام جهانیان رسیده است.

وی افزود: همه ما می‌دانیم در این چهار دهه‌ای که از انقلاب اسلامی سپری می‌گردد دشمنان سعی و تلاش کردند تا این انقلاب را ناکارآمد جلوه دهند، ولی خوشبختانه با تمام فراز و نشیب‌هایی که این انقلاب داشته، از تمامی این بحران‌ها با سربلندی بیرون آمده است.

ایشان خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب در سال‌های اخیر با ایجاد شرایط یاس و ناامیدی و ایجاد جنگ روانی در میان دانش آموزان و دانشجویان سعی دارند تا آنان را از شرایط موجود دلسرد نمایند. از اینرو و در این برهه‌ی حساس، وظیفه تمامی دانشگاهیان ایجاب می‌نماید تا با تمام توان ضمن برهم زدن نقشه‌های شوم آنان امیدواری را در دل همه زنده نگه‌دارند.

دکتر رضایی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی عنوان نمود: آن شهید بزرگوار با رشادت‌های ارزشمند خود شرایط امن فعلی را برای همه مهیا نمود، لذا بر همه ما لازم است تا از رشادت‌ها و جانفشانی‌های تمامی این عزیزان تشکر و قدردانی نماییم.

وی در پایان خطاب به دانشگاهیان گفت: بعد از گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی امروز و در این مقطع حساس، انقلاب بیشترین نیاز را به پشتیبانی اساتید و دانشگاهیان دارد، در نتیجه وظیفه و رسالت همه ما این است تا یار و یاور انقلاب و رهبری باشیم.

در ادامه‌ی این مراسم سردار باغبانی به عنوان همرزم سردار سلیمانی خاطراتی از ایام انقلاب و همچنین همراهی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه‌های مختلف بیان کرد.