عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت: استان بوشهر در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در آمادگی کامل است/ گزارش تصویری

دکتر محمدحسین حیدری در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: ارتقای سلامت عمومی جامعه و افزایش کیفیت زندگی مردم نیازمند آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی صحیح است که تقویت دانش و مهارت‌های لازم برای پیشگیری از عوامل خطرزا و تشویق رفتارهای سلامت می‌تواند به معنی توسعه و کیفیت بهتر زندگی قلمداد شود که این خود بخشی از حقوق انسانی به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: دسترسی عادلانه مردم به خدمات مناسب سلامت از دغدغه‌های اصلی دست‌اندرکاران حوزه سلامت است، وزارت بهداشت و زیرمجموعه آن در سراسر کشور با این رویکرد که سلامتی حق تمام مردم است، سعی در برقراری عدالت در بهره‌گیری از خدمات سلامت داشته و دارند.
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت بیان کرد: آموزش در حوزه سلامت امری زمان‌بر است و نتیجه آن سال‌ها طول می‌کشد ولی نقش بسزایی در ارتقای شاخص‌های سلامت و توسعه پایدار ایفا می‌کند.
حیدری بر لزوم آموزش مسائل بهداشتی در همه سنین تاکید کرد و اظهار داشت: در خصوص آموزش مسائل بهداشتی باید از سنین پایین شروع شود که دریان راستا وزارت بهداشت تعامل خوبی با آموزش و پرورش دارد.
وی تصریح کرد: کارشناسان بهداشت در تمام مرزها برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند و مرزهای ورودی برای پیشگیری از ورود کرونا به کشور کنترل دقیق می‌شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر نیز گفت: همه مرزهای دریایی و هوایی با حضور تیم‌های بهداشتی و درمانی تحت کنترل قرار دارند و افراد در تردد این مرزها در خصوص ویروس کرونا رصد می‌شوند.
دکتر سعید کشمیری بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با همکاری سایر سازمان‌های مرتبط تمامی پرسنل کشتی‌ها، مسافرین و خدمه لنج های ورودی به استان بوشهر را در بنادر توسط کارشناسان بهداشتی مورد پایش و بررسی قرار می‌دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به منظور اطمینان از آمادگی فرودگاه بین‌المللی عسلویه برای پایش و کنترل مسافران خارجی از پایانه پروازهای خارجی این فرودگاه بازدید به عمل آمد.
استان بوشهر دارای پایانه‌های مرزی دریایی و هوایی است و پس از شیوع ویروس جدید کرونا، پایگاه‌های قرنطینه مرزی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حساسیت بیشتری نسبت به تب سنجی و پایش افراد اقدام می‌نمایند.
دکتر کشمیری با اشاره به ضرورت آموزش همگانی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا افزود: تاکنون مورد مثبت و یا مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: تامین و حفظ شاخص‌های سلامت در جامعه تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و در این راه همکاری همه‌جانبه مردم و سازمان‌ها ضرورت دارد.
دکتر کشمیری تصریح کرد: سلامت مردم خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی است و درباره ویروس کرونا با مردم و رسانه‌ها به شکل شفاف اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با تاکید بر اینکه همه مرزهای دریایی و هوایی با حضور تیم‌های بهداشتی و درمانی تحت کنترل قرار دارند و افراد در تردد این مرزها در خصوص ویروس کرونا رصد می‌شوند گفت: جهت جلوگیری از اخلال در روند پهلوگیری کشتی‌ها و لنج ها، همه خدمه و مسافرین توسط پرسنل پایگاه‌های مراقبت مرزی و دریایی، مستقر در بنادر در رابطه با بیماری کرونا موردبررسی قرار می‌گیرند.
دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار داشت: این اطمینان را به همشریان عزیز می‌دهیم که با حساسیت لازم و در طول شبانه‌روز با حضور مستمر در پایگاه مراقبت مرزی دریایی در بنادر، این مورد را پیگیری و در تامین سلامت مردم کوشا باشیم.
با توجه به وضعیت شیوع بیماری ویروس کرونا در برخی کشورها و اعلام هشدار از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در راستای کنترل بیشتر مبادی ورودی، مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از پایگاه مراقبت‌های بهداشتی مرزی دریایی بندر بوشهر بازدید کرد.
همچنین دکتر محمدحسین حیدری در ادامه بازدید خود از قسمت‌های مختلف مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز بازدید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، معاون بهداشتی، معاون درمان، مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه، معاون فنی معاونت بهداشتی، مدیر حراست،مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل، رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهرو تعدادی از مدیران ستادی دانشگاه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/م.غ ۱۰۲۳

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI