عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

اعزام تیم واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ به روستای سرآقاسید

وبدا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، از اعزام تیم واکنش سریع شبکه به روستای سرآقاسید خبر داد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی شبکه؛ حشمت اله منصوری افزود: طی تماس تلفنی مسئول مرکز خدمات جامع سلامت خویه در یازدهمین روز از بهمن ماه ۹۸، مبنی بر وقوع احتمالی اپیدمی آنفولانزا، مسئولین شبکه پس از هماهنگی با ریاست و واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان استان، نسبت به اعزام تیم واکنش سریع به منطقه اقدام نمودند.
وی تصریح کرد: طی این اعزام تیم واکنش سریع متشکل از پزشک عمومی، کارشناس مبارزه با بیماریها و اپیدمیولوژیست به همراه دارو و وسایل نمونه گیری، واکنش آنفولانزا و وسایل حفاظت فردی و یک تیم مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شامل: دو کارشناسان فوریتهای پزشکی به همراه یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل در منطقه مستقر گردید.
به گفته وی، این تیم پس از طی نمودن مسافتی طولانی در مسیرهای صعب العبور و کوهستانی از استان اصفهان و شهر فریدون شهر و روستاهای اقماری در بازه زمانی ۱۲ ساعته به مکان مورد نظر رسیدند . منصوری اضافه کرد: اعضاء تیم اعزامی پس از ورود در محل به جمع آوری اطلاعات جمعیتی، تعداد بیماران و افراد در معرض خطر پرداختند و پس از برگزاری جلسه با پزشک مرکز و بررسی وضعیت ۶۰ مورد بیماری که در روز جمعه به مرکز مراجعه کرده بودند با همکاری پزشک فوکال پوینت علمی آنفولانزا ( دکترپناهنده ) اقدامات درمانی و بهداشتی آغاز گردید .
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، از جمله اقدامات صورت گرفته به انجام غربالگری و درمان جمعیت های پر خطر به تعداد ۲۶۰ نفر و نمونه گیری از افراد با حال عمومی مشکوک به آنفولانزا با علائم تیپیک به تعداد ۵ نمونه سوآپ گلو اشاره داشت.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: درمان جهت بیماران طبق دستورالعمل و نظر فوکالپوینت علمی آنفولانزا برای ۳۰ نفر آغاز و آموزش عموم مردم درخصوص بیماری آنفولانزا به تعداد ۴۰ نفر انجام شد.
منصوری، آموزش در مراکز تجمعی از قبیل مدرسه به تعداد ۱۹۰ نفر، امامزاده و مسجد به تعداد ۶۰ نفر و توزیع پمفلت و بنر آموزشی درخصوص آنفولانزا در بین جمعیت تحت پوشش را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل و پیشگیری از آنفولانزا در این منطقه برشمرد.