عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

افتتاح «هاب، تفکر طراحی» با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

«هاب طراحی» نوآوری های سلامت، شنبه ۱۹ بهمن ماه، با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر چنگیز رییس دانشگاه، معاون تحقیقات و فناوری و همچنین تعدادی از مسئولین و کارکنان دانشگاه در ساختمان آفرینش افتتاح گردید.

این مجموعه با هدف توسعه کسب و کارهای حوزه پزشکی و رفع مشکلات بیماران با کمک تفکر طراحی، ساخت و در نهایت تجاری‌سازی ایده‌ها و ابزارهای نوآورانه و فناورانه در حوزه پزشکی و سلامت افتتاح گردید.
تفکر طراحی نگرش جدیدی در خلق کسب و کارهای نوآورانه است.
هاب «تفکر طراحی»، مجموعه‌ای است که تمامی مراحل تفکر طراحی را که عبارتند از همدلی با بیمار ودرک مساله، ایده پردازی برای حل نوآورانه مساله و ساخت پروتوتایپ ایده را در بر گرفته و در نهایت نیز، به تست مدل مفهومی منجر می‌شود
گفتنی است تمامی بخش‌های ایجاد کسب و کارهای نوآورانه مبتنی بر تفکر طراحی در این مجموعه وجود دارد و به همین دلیل هاب طراحی نام گرفته است.
همچنین «ریبوزوم»، آزمایشگاه ساخت پروتوتایپ های نوآورانه، شامل کارگاه های نجاری، آهنگری، الکترونیک و دیجیتال و فان لب نیز توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح و بازدید شد که شامل زیرساخت‌‌های مختلف برای طراحی و ساخت مدل های مفهومی جدید می باشد.
شایان ذکر است هاب طراحی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مساحتی بالغ بر هزارمترمربع، شامل باشگاه پژوهش و فناوری، مرکز نوآوری، فضاهای کار اشتراکی و فب لب از ظرفیت پذیرش روزانه ۲۰۰ نفر برخوردار است و می‌تواند طرح‌های نوآورانه را از مرحله طرح مساله تا تجاری‌سازی پشتیبانی کند.