عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

پژوهش و تحقیقات زمینه ساز ارتقاء کیفیت درمان در بیماران سرطانی است - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰


به گزارش وبدا جهرم؛ روز گذشته ۱۹ بهمن ماه ۹۸ دکتر مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در آیین افتتاح مرکز شیمی درمانی جواد الائمه (ع)  بیمارستان پیمانیه جهرم با اشاره به اینکه مرکز شیمی درمانی جواد الائمه جهرم علاوه بر درمان بیماران سرطانی مرکزی برای تحقیقات و پژوهش در حیطه سرطان است اظهار داشت: در امر سرطان پژوهش و تحقیقات رکن بسیار مهمی است و می توان با انجام تحقیقات روند درمانی سرطان های شایع چون سینه را ارتقاء بخشید.


وی با بیان اینکه سرطان سینه، پوست و کلون از شایع ترین سرطان ها در شهرستان جهرم است گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم با توجه به داشتن زیر ساخت های مناسب درمانی از جمله مرکز سرطان جواد الائمه می تواند بسیاری ازعواملی که در شیوع این نوع سرطان ها در این شهرستان نقش دارد ریشه یابی و در زمینه پیشگیری از آن اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه افزود: مهمترین گام در کنترل سرطان و کم کردن آمارهای آن، غربالگری و تشخیص سرطان در مرحله اولیه بیماری است که خوشبختانه این مهم از سال ها پیش در شهرستان جهرم توسط متخصصین این رشته انجام  و گام های خوبی برای درمان بیماران سرطانی انجام شده است.


وی نقش خیرین و تلاش های شبانه روزی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جهرم در توسعه زیر ساخت های درمانی این شهرستان ستود و گفت: خیرین انسان های بسیار بزرگی هستند که برای رفاه حال مردم گام های بسیاری برداشته اند و شهرستان جهرم به برکت نام و حضور این عزیران توانسته در امر سلامت پیشرفت های زیادی داشته باشد.

گفتنی است مرکز شیمی درمانی جواد الائمه توسط خانواده‌ی محترم خیر بزرگوار مرحوم شیرزادی و همیاری خیرین ارزشمند حاج منوچهر رازقیان جهرمی و حاج اکبر رحمتی با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان ساخته شده است‌.

این مرکز با ۲۰۰۰ متر مربع در سه طبقه بنا شده و دارای ۲۸ تخت شیمی درمانی است. طبقه همکف دارای ۱۵ تخت برای بیماران سرپایی و اتاق ایزوله، طبقه اول دارای ۱۳ تخت مربوط به بخش بستری و اتاق های ویژه (ایزوله) و طبقه دوم مربوط به دفتر اساتید، گروه درمانی، دفاتر پژوهشی، سالن مطالعه و سالن کنفرانس است