عمومی | معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

دستاوردهای فناورانه شهرکرد در حوزه سلامت توسعه می یابد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به شهرکرد از مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بازدید و با فعالان فناور مستقر در این واحدها گفت و گو کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این بازدید بر ضرورت توسعه زیست بوم فعالیت های نوآورانه تاکید کرد و از حمایت های زیرساختی برای توسعه این زیست بوم و رونق کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی، راهبری و ارائه خدمات مادی و معنوی در قالب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان به فعالان زیست بوم نوآوری شهرکرد گفت.

۳ شرکت دانش بنیان، ۵ شرکت فناور و ۱۰ هسته فناور در این مرکز رشد مستقر هستند.

این شرکت ها و هسته های فناور، در فناوری های گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت، فرآورده های بیولوژیک و مهندسی بافت و سلول های بنیادی فعال هستند.

بخش های مختلف مرکز رشد فناوری سلامت:

واحد فناوری گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت، فرآورده های بیولوژیک و مهندسی بافت و سلول های بنیادی بخش های گوناگون این مرکز رشد را شکل می دهد.

تعاونی دانش بنیان زیست رویش با تولید ویال های داروئی دو و یا چند جداره پایداری و قدرت ذخیره

سازی بالای محصوالت داروئی را فراهم کرده است.

شرکت دانش بنیان نهال گستر چهارمحال مستقر در زمینه های کشت، پرورش، فراوری گیاهان دارویی؛ انجام تحقیقات علمی پژوهشی مرتبط با ارزیابی اثرات گیاهان دارویی بر بیماری های انسانی و تولید داروهای گیاهی پیشرفته فعالیت می کند.

شرکت دانش بنیان کیوان مهر جهان بین با ساخت کرم منیزیم و کالاندولا، در مسیر درمان درماتیت یا زخم های اصکاکی گام برداشته است.

طراحی، ساخت و به کارگیری سیستم خودکار برای انتقال نمونه های آزمایشگاهی و صنعتی از دستاوردهای فعالان شرکت فناور دانش معیار زاگرس است.

شرکت های پیشگامان آرامش با طراحی، ساخت و به کارکارگیری پنس نگهدارنده جراحی - پژوهش پیشرفته سلامت با فناوری اطلاعات سلامت، تحلیل داده ها، کسب و کار الکترونیک و ارائه خدمات مشاوره ای فناوری سلامت - فراصوت زاگرس بادستگاه التراسونیک برای ضد عفونی تجهیزات پزشکی و شرکت رویان کشت پارس با تولید محیط کشت ویژه تمایز سلولهای بنیادین اسپرماتوگونی انسان در این مرکز رشد فعال هستند.

بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز و در سفر به استان اصفهان، ناحیه نوآوری دامشگاه اصفهان و هاب تفکر طراحی وانشگاه علوم پزشکی این استان را افتتاح کرد.

ستاری همچنین در سفر به شهرکرد ضمن افتتاح مرکز نوآوری واحدهای فناور دانشگاهی با فعالان دانش بنیان و فناور چهارمحال و بختیاری به گفت و گو می می نشیند.

پایان پیام/۲۴