عمومی | بنیاد ملی نخبگان

آیین نکوداشت دکتر محمود روحانی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های تکریم و الگوسازی از مفاخر بومی، آیین نکوداشت استاد دکتر محمود روحانی به پاس تلاش مجاهدانه در عرصه های علمی، تحقیقاتی، فرهنگی، آموزشی و مذهبی، با همکاری بنیاد نخبگان استان خراسان‌رضوی و دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و با حضور جمعی از مسئولان استانی و ملی، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های استان، محققان و مستعدان‌برتر برگزار شد.

در این مراسم، محمدحسین بحرینی؛ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد ضمن تجلیل از مقام دکتر روحانی به عنوان استاد برگزیده و پیشکسوت دانشگاه، گفت تلاش‌های این استاد برجسته در عرصه‌های قرآن‌پژوهی در دیگر کشورها بیشتر از داخل شناخته می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در بسیاری از کرسی‌های قرآن‌پژوهی خارج از کشور اعم از اسلامی و غیراسلامی، از آمریکا تا مصر نام وی ماندگار شده است.

وی افزود: چاپ کتاب المعجم یکی از بزرگترین اثرهای ماندگار این استاد بزرگ به شمار می‌رود که در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفت.

بحرینی در پایان با بیان اینکه به زودی دومین اثر دکتر روحانی در زمینه قرآن‌پژوهی زیر چاپ می‌رود، ادامه داد: این کتاب حاصل تلاش ۴۰ ساله استاد روحانی است و می‌توان ادعا کرد در تاریخ قرآن‌پژوهی بی‌سابقه است. این کتاب توسط انتشارات دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد چاپ خواهد شد.