عمومی | مؤسسه تحقیقات برنج کشور

دوره انتقال یافته‌ها و بازدید از پروژه‌های بهزراعی و بهنژادی خشکه‌کاری

دوره انتقال یافته‌ها و بازدید از پروژه‌های بهزراعی و بهنژادی خشکه‌کاری

در راستای انجام طرح ملی خشکه کاری برنج در کشور، رییس موسسه تحقیقات برنج کشور خانم دکتر حسینی، رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی آقای دکتر عباسی، روسای مراکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و خوزستان آقای دکتر فرجی و آقای دکتر گیلانی و محققان و اعضای هیات علمی موسسات گیاهپزشکی و خاک و آب به همراه معاونین و اعضای هیات علمی موسسه تحقیقات برنج کشور، ۱۵ بهمن ماه سال جاری از پروژه‌های بهزراعی و بهنژادی خشکه‌کاری در استان گلستان بازدید و در قالب روز ملی مزرعه به بررسی جزئیات پروژه‌ها پرداختند.

به نظر می‌رسد با غربال ارقام زودرس، لاین‌های هوازی، تغییر سیستم کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری به همراه بسته کامل بهزراعی جهت تغذیه خاک گیاه و کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری ها بتوان بسته‌های بهزراعی و بهنژادی را ارایه داد.

لازم به ذکر است هدف از انجام این طرح به هیچ وجه توسعه کشت برنج در استان گلستان نبوده و صرفا هدف، ارزیابی امکان خشکه‌کاری مطابق با مصوبه هیئت وزیران (کشت برنج مشروط به مصرف حداکثر ۷۰۰۰ متر مکعب آب در هکتار ) می‌باشد. طی سه ماه آینده گزارش کامل پروژه‌های مرتبط استان گلستان ارائه خواهد شد، امید است گزارش کامل این پروژه‌ها اطلاعات دقیقی از خشکه‌کاری در استان گلستان را ارائه کند .

موسسه تحقیقات برنج کشور