عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

توضیحات یک متخصص ویروس شناسی درباره راه های جلوگیری از انتقال کرونا ویروس



یک متخصص ویروس شناسی شست شوی مکرر دست ها، ضد عفونی کردن سطوح و وسایل آلوده با استفاده از الکل ۷۰ درصد، وایتکس خانگی و استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه را مهمترین راه های جلوگیری از انتقال کرونا ویروس جدید عنوان کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر طلعت مختاری آزاد در «سمپوزیوم کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹» که امروز سه شنبه پانزدهم بهمن ماه در دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه در گذشته در مجامع علمی کمتر به کرونا ویروس ها توجه می شد، اظهار کرد: کرونا ویروس را می توان به دختر خاکستر نشینی توصیف کرد که به یکباره یک پرنسس تبدیل شد.

وی استفاده از ماسک های جراحی را برای کادر درمان توصیه کرد و گفت: استفاده از ماسک برای شهروندان در صورت عدم رعایت نکاتی همچون مدیریت پسماند، تعویض به موقع و حفظ بهداشت، نه تنها کمک کننده نیست بلکه ممکن است خود عامل انتقال بیماری نیز باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۷۰ درصد ویروس های نوپدید از حیوانات به انسان ها منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه کرونا به معنای تاج است، توضیح داد: کرونا ویروس ها زیر میکروسکوپ به برگ شباهت دارندو به خاطر شباهت به تاج یونانی به این نام شناسایی شده اند.

این متخصص با بیان اینکه اگر بیش از یک قاره با یک ویروس درگیر شوند، آن بیماری پاندمی محسوب می شود، توضیح داد: احتمال درمان این ویروس وجود دارد اما هنوز دارویی برای آن به دست نیامده است.

دکتر مختاری با بیان اینکه ویروس جدید کرونا به لحاظ ژنومی ۹۶ درصد شبیه به خفاش است، افزود: کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹، اندازه بسیار بزرگی دارد و ۸۰ درصد به ویروس سارس شباهت دارد.

انتهاس پیام/

کدخبرنگار:۷۷۰۳م.ر