عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان

افتتاح دفتر مشترک ذوب آهن اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی

دفتر مشترک شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افتتاح شد .

دکتر طهرانچی در حاشیه افتتاح این دفتر مشترک با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال در دیدار با اساتید به جلسات دفاع پایان‌نامه‌های دانشجویی در کشورهای خارجی اشاره کرده و فرمودند که معمولاً در این جلسات یک داور از بخش صنعت حضور دارد و آرزو کردند که در ایران نیز این اتفاق رخ دهد، گفت : اکنون با همکاری خوبی که با ذوب آهن اصفهان انجام شده و وجود نظام موضوعات شامل ۷۰ هزار پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۳۰ هزار رساله دکتری)، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به حل چالش‌های این صنعت کمک کند .

وی خاطرنشان کرد: در راستای این همکاری‌ها، فضای ماموریت مطالعاتی در محیط صنعت نیز باید فراهم شود تا اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی، از دور حل مسئله نکنند و اساتید و دانشجویان به ماموریت در محیط صنعت بیایند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد دهه فجر سال آینده همایشی برگزار شود تا نتایج همکاری پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزه ذوب آهن، ارائه شود .

در ادامه، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: این همکاری مشترک را که در دهه مبارک فجر اتفاق افتاد، به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم همکاری خوب دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه ذوب آهن اصفهان، خاستگاه مجموعه فعالیت‌های پژوهشی شود .

وی افزود: خوشبختانه این اراده در هر دو طرف وجود دارد و ما از نظر فضا کمبودی نداریم و می توانیم فضاهای آموزشی، تحقیقاتی و توسعه‌ای در اختیار دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی قرار دهیم. امیدواریم با نگاه دکتر طهرانچی، نتیجه این حرکت، برکت برای جمهوری اسلامی ایران باشد .

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع نجف‌آباد نیز در ادامه، با اشاره به تدوین برنامه علمی ذوب آهن و احصاء چالش‌های این صنعت، اظهار کرد: تاکنون ۵۳۷ موضوع در ۴ چالش اصلی ذوب آهن اصفهان، احصاء و در سامانه بارگذاری شده است که ۱۰ دانشکده و ۶ مرکز تحقیقاتی واحد نجف‌آباد به پژوهش درخصوص این موضوعات می پردازند .

نقش ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که ۵-۴ موضوع پایان‌نامه را در ۷ محور اصلی صنعت ذوب آهن استخراج کنیم تا بتوانیم به کمک رفع این چالش‌ها بیاییم .

رونمایی از «طرح پایش» ذوب آهن اصفهان

همچنین در راستای اجرای تفاهم نام بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ذوب آهن اصفهان، عصر امروز رونمایی از طرح پایش ذوب آهن اصفهان با حضور دکتر طهرانچی صورت گرفت .

هدف از امضای این تفاهم نامه، نظام مند کردن فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نیازهای شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در زمینه پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، پروژه‌های تحقیقاتی و واحدهای فناوری است. اجرای این تفاهم‌نامه برعهده واحد نجف آباد است و این طرح براساس اجرای تدوین نظام موضوعات، دوره های آموزشی، قراردادهای پژوهشی و صنعتی و ماموریت فرصت مطالعاتی اساتید در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان دنبال می شود .

گفتنی است با بررسی میدانی انجام‌شده در صنعت ذوب آهن ۱۶ محور موضوعی استخراج و کارگروه‌های تخصصی برای استخراج موضوعات در این ۱۶ محور تشکیل شده است .

در ادامه، محمدمهدی طهرانچی با همراهی یزدی‌زاده مدیرعامل و مدیران ذوب آهن اصفهان، پیام نجفی، آزادیان و‌ تعدادی از روسای واحد‌های اصفهان از بخش‌های مختلف شرکت ذوب آهن شامل کارگاه تزریق پودر ذغال، کارگاه ریل و بخش‌های تولیدی و صنعتی بازدید کرد .